23 April 2013

Dihalau Dari Majlis Kerana 'Terlalu Kacak'




Assalamualaikum w.b.t

Tiga lelaki dilaporkan dihalau keluar daripada sebuah majlis di Arab Saudi kerana dianggap "terlalu kacak" dan mungkin akan menarik perhatian semua wanita di dalam majlis tersebut.

Orang-orang dari Emiriyah Arab Bersatu telah menghadiri perayaan Janadriyah dalam majlis Riyadh Saudi pada hari Ahad apabila sampai, mereka telah dikeluarkan oleh polis agama, laporan Elaph akhbar Arab.

Orang-orang telah dilaporkan dianggap "terlalu kacak" dan dipercayai menimbulkan risiko kepada nafsu perempuan, yang boleh tertarik kepada mereka.

Wanita dilarang daripada berinteraksi dengan orang-orang yang tidak bersaudara di Arab Saudi. Lelaki tersebut kemudiannya dihantar pulang semula ke Emiriyah Arab Bersatu.




Sumber : Elaph, International Business Times.

P/S : Teringat plak pasal kisah Nabi Yusuf A.S dulu kan.


15 orang comel komen:

MIZZSEVEN said...

Allah
Indah sungguh ciptaanNya

Kisah Si Dairy said...

amboii..kacak pun kene halau ker...klu majlis kawen..sure la orang tak tengok pengantin..haha

Unknown said...

klu kat malaysia..terlalu kck tu yg kena suruh duudk depan..ishh!

Cik Nor said...

baguslah klu mcm tu...

Khaulah Alazwar said...

Sampai macam tu sekali..betul mcm kisah nabi yusuf. tapi kehenseman nabi yusuf tiada tandingan ^^

Unknown said...

Ada hikmah tu... kang lain plak jadinya klu tak kena halau.. lol

Unknown said...

ala, knfirm aku kena halau jugak nanti!
hahahahah

Amirul Aslam said...

Nasib baik tak pergi.. Kalau tak, den pun kena halau.. Kih3..

Faeytynn Zayn said...

alaa..tak nampak pon muke hansome die..hahaha

Sukma said...

macam nie pun ada ekkk...

Unknown said...

kes camni pun ada? o.O tapi bagus juga, nak jaga pandangan wanita :) hee

Dayang Deno said...

mesti hensem giler nih... tak dpt nak bygkan kehenseman dia

Nur Nainis said...

Kacak sangat ke? mana nak tengok..hehe. Betul teringat kisah Nabi Yusuf.

Hana said...

dari sudut pandangan tepi sudah nampak kehenseman dia... kalau pandangan depan? XD

Teena Tna said...

Kesian nye...ingatkan kt msia tadi..
Btw, nice to see your blog, i'm just started in blogging, please visit mine too. :)

insanbiasabiasa.blogspot.com