09 April 2013

Bunuh 100 Bayi Dengan Gunting

Assalamualaikum w.b.t

Philadelphia: Seorang graduan sekolah perubatan mendedahkan bagaimana dia melihat bayi dilahir dan dibunuh dengan gunting secara rutin di Philadelphia. Stephen Massof, 50, dari Pittsburgh, menceritakan kekejaman itu dalam perbicaraan terhadap bekas ketuanya 

Kermit Gosnell, Khamis lalu. Gosnell, 72, dituduh membunuh tujuh bayi yang masih hidup di klinik Perubatan Wanita Philadelphia. Dia berdepan hukuman mati jika sabit kesalahan.

Massof yang menantikan hukuman selepas mengaku bersalah membunuh dua bayi baru lahir di klinik itu mendedahkan bahawa dia menyaksikan pengguguran bayi pada usia 26 minggu - dua minggu melepasi had 24 minggu yang dibenarkan.

Dia juga mendakwa melihat 100 bayi yang baru dilahirkan digunting di belakang leher bagi memastikan mereka mati. 

Massof turut menceritakan mengenai adegan mengerikan di klinik itu yang begitu kotor dan peralatan pembedahan yang berkarat.

“Ia penuh dengan janin. Janin dan darah ada di merata tempat. Ada yang kepalanya sudah tanggal dengan otak dari tubuh,” katanya kepada NBC.

Dia juga mendakwa mesin ultra bunyi di klinik itu dimanipulasi bagi membolehkan janin kelihatan kecil dan lebih muda. Graduan perubatan itu juga menjelaskan dia memperoleh ijazah perubatan dari Grenada di Hindia Barat dan tidak menamatkan latihan doktor pelatih ketika bekerja dengan Gosnell pada 2003.

Tetapi Massof berkata, dia yakin niat ketuanya jujur dan doktor itu percaya dia membantu wanita miskin yang selalu datang ke kliniknya. 

“Saya percaya Gosnell jujur mahu membantu wanita dan melindungi mereka daripada didera dan diabaikan,” katanya.

Perbicaraan itu kini masuk minggu ketiga dan dijangka selesai akhir bulan ini. Lapan pekerja klinik sudah mengaku bersalah atas pelbagai tuduhan, manakala pekerja kesembilan masih dibicarakan dengan Gosnell.  Massof bekerja lima tahun di klinik itu sebelum meninggalkan tempat itu pada 2008 kerana bertelingkah dengan pekerja lain.

“Saya rasa macam anggota bomba di neraka. Saya tidak dapat memadamkan kebakaran,” katanya.

Dia menghadapi tuduhan membunuh tiga tahun kemudian selepas siasatan Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) terhadap pemberian ubat tahan sakit Gosnell mendorong kepada serbuan di klinik itu dan kes pengguguran lebih serius.

Pendakwa raya menuduh Gosnell mengaut keuntungan lebih AS$1 juta (RM3.1 juta) setahun di klinik itu. Dia mengenakan bayaran sebanyak AS$3,000 (RM 9,168) untuk setiap pengguguran.

P/S : Kejam. 


15 orang komen:

Unknown said...

sampai hati...

Farah Waheda Wahid said...

physchotic...

Hidayah Ibrahim said...

ya allah..samapi aty dia bunuh bayi..macam dalam movie jer..seram! ^^

Mrs Velentine said...

ngerinya

Shakirah said...

mankutkan. ya Allah --'

Najah Mustapa said...

sangat kejam :l

Unknown said...

Ngeriiii

syazana amira said...

betul ke ni? kejam nya..

Anonymous said...

kejamnya..sanggup tul wat macam tuh..

Faeytynn Zayn said...

kejam,ijazah yang ada dia gunakan untuk tujuan dapat keuntungan lebih. sia-sia je die belajar

Unknown said...

Ya Allah...seriously kejam..mmg patut dihukum sampai mati..

Cik Nor said...

eii..kejamnya..huhu

Sukma said...

seram ler citer nie...gila tu...

Cik Fie said...

isyh ! kejamnya :(

dzafirahzain said...

kejam!~ Er...