14 April 2013

Polis Dubai Guna Kereta Lamborghini



Assalamualaikum w.b.t

DUBAI - Polis Dubai di Emiriah Arab Bersatu menggunakan sebuah kereta Lamborghini Aventador yang berharga hampir AS$550,000 (RM1.66 juta), lapor agensi berita AP semalam.

Kereta sport buatan Itali itu yang boleh mencecah kelajuan sehingga 349 kilometer sejam dicat dengan warna hijau dan putih.

Harga petrol di Dubai adalah lebih murah berbanding harga minuman.

Kelmarin, ibu pejabat polis Dubai menyiarkan gambar kereta tersebut di depan pusat beli-belah terbesar di dunia, Dubai Mall.

Pihak berkuasa di negara ini berdepan masalah kemalangan jalan raya yang melibatkan kematian disebabkan kenderaan dipandu laju.

Menurut laporan media tempatan, seramai 33 orang mati akibat nahas jalan raya di Dubai dalam tempoh dua bulan pertama tahun ini.

Kereta sport itu juga digunakan polis Itali, Panama dan United Kingdom. - Agensi

P/S : Gila hebat polis pon guna Lamborghini. Bagusnya kerajaan mereka. :-)


20 orang comel komen:

Adilah Asari said...

wah wah..gempak la dorg..

Unknown said...

wah.. laju tu.. agak2nya bila polis malaysia nak guna kereta ni?

Unknown said...

hebat la polis kat negara tu.. lamborghini tu..

Cik Nor said...

hurmm..:)

Chel Alalguring said...

gilo

Aimacomel said...

perggh hebat btl... mohon hadiahkan wa satu..biji je pun xpe :)

Dahlia Daffodil said...

mantopppp!!

Unknown said...

Ada terbaca dalam surat khabar tadi..mmg dasyat lah..

opss..HIJAU tu..cantik

Khaulah Alazwar said...

maju betul.sgt cool ^^

nabila biela said...

ini mmg smart!!

Unknown said...

smart kot design kereta dia.. sekali tengok macam bukan kereta polis je. hehe.. terbaik lah.

Solehah Shamsuddin said...

dyorg byk duit.klu wt kt Malaysia, xmmpu nak tanggung nt

eyka said...

Negara mereka sangat-sangat maju...

Anonymous said...

hhaha kalau polis malaysia guna kete ni,, muahah pikir la sndiri ksan dia

Mrs Velentine said...

nak sebijik boleh??haha

Sukma said...

terbaikkkk....suka color keter lamborghini....

Fazlina Ridzwan said...

kaler itam puteh?...hebak!

Fazlina Ridzwan said...

eh, itam puteh plakkk...IJAU PUTEH...suko ehhh den dongan kaler tuhh...

Cik Fie said...

hebat !!! :)

dzafirahzain said...

fuyoo~~~ race ler~~~