Last updated!

30 April 2013

Zain Saidin: 'Saya dipergunakan!'

Assalamualaikum w.b.t

BERTEPATAN dengan tema, Bila Dapur Menjadi Panas, Watak Lain Menjadi Jelas, rancangan MasterChef Selebriti 2 (MSM2) semakin ‘panas’ dengan aksi setiap peserta.

Bagi penonton setia rancangan ini, pastinya terkejut dengan tindakan pelakon Oh My English!, Zain Saidin.

Disingkirkan dari gelanggang MSM2 apabila ‘pancakenya’ gagal menambat hati juri, Zain turut mempertikaikan tindakan juri yang dilihat tidak adil dalam pertandingan.

Menerusi Zass, kekasih kepada aktres cantik, Rozita Che Wan atau Che Ta ini mengakui penjelasannya di pentas penyingkiran itu hanyalah luahan hati setelah memerhatikan situasi berkenaan sejak di awal pertandingan.



“Tidak semua babak yang berlaku dipertontonkan secara umum. Banyak yang dipotong dan diedit sehingga menampakkan saya begitu biadab dan jahat.

“Saya dipergunakan dan dijadikan watak jahat dalam drama ini. Saya akui, rancangan ini separuh real, separuh drama. Namun, banyak kata-kata ‘pedas’ juri dibuang dan kelantangan saya menyerlah.

“Saya tidak kecewa apabila disingkirkan kerana saya tahu setakat mana kemampuan saya, namun saya tidak suka bila ada unsur-unsur ketidakadilan dalam pertandingan,” katanya yang menolak dakwaan iri hati terhadap Pak Nil (Datuk Aznil Nawawi).

Menurut Zain, dia tidak mempunyai sebarang masalah dengan Pak Nil dan tetap menghormati selebriti itu.

“Saya menyuarakan rasa tidak puas hati bukan kerana iri hati dengan Pak Nil atau peserta lain.

“Saya cuma mengingatkan juri mengenai proses penjurian. Saya tidak kisah untuk berkongsi barang bersama kerana kami memang dalam satu keluarga besar.

“Namun, saya lihat ianya tidak adil kerana juri yang juga chef hanya membiarkan Pak Nil mengambil nasi daripada Kenchana Dewi sedangkan sebelum ini kami telah diingatkan untuk menggunakan bahan sendiri,” katanya yang mengakui sudah berdamai dengan Chef Adu, Chef Joe dan Chef Zubir.

Didesak sertai MSM 2

Mengakui pada awalnya menolak untuk menyertai pertandingan ini, Zain memberitahu, dia dipaksa pihak produksi untuk sama-sama memeriahkan dapur MSM 2 bersama Che Ta.

Katanya, dia terpaksa menolak tawaran lakonan dan bersetuju untuk turut sama dalam MSM 2.

“Saya memang tak nak masuk MSM 2 kerana saya tiada kemahiran memasak. Mereka mahu saya masuk kerana kisah percintaan saya bersama Che Ta.

“Namun, saya tidak sangka ia bukan sekadar pertandingan. Sejak awal lagi saya sudah nampak sikap juri yang tidak adil.

Namun, sebelum ini, saya tidak berpeluang untuk bercakap.

“Saya mengeluarkan pendapat itu bukan kerana kepentingan peribadi kerana perkara ini turut diberitahu peserta lain termasuk Pak Nil. Saya berharap, selepas ini mereka lebih telus dalam menghakimi masakan tanpa memandang siapa selebriti itu,” katanya yang tidak kisah mengenai pandangan masyarakat mengenainya.

Hubungan bersama Che Ta tergugat?

Akibat tindakan Zain di dapur MSM2, Che Ta juga turut diheret dalam kontroversi tersebut.

Malah, ada yang beranggapan, tindakan Zain yang kurang matang dan ego itu bakal meranapkan hubungan yang dibina bersama kekasihnya.

“Kenapa pula nak babitkan Che Ta dalam hal ini? Che Ta sendiri tahu perangai saya dan saya hanya bersuara apabila ada perkara yang tidak betul.

“Sepanjang bersama Che Ta, saya tidak pernah marah dia ataupun berkelakuan tidak elok. Saya tidak kisah apa yang orang cakap kerana kami tahu apa yang berlaku.

“Saya dan Che Ta ok saja dan rakaman itu dibuat sebulan lalu. Hubungan saya dengan juri dan Pak Nil juga sudah seperti sedia kala,” katanya.



19 orang comel komen:

Nur Dzafirah said...

kesian zain~~~

Sally Samsaiman said...

ye la tuuu....

Normi Nieza said...

hurm..macam2...:(

Nasuha said...

TQVMuch untuk doodle gadis blogger dslr.

Haruno Hana 하나 said...

takleh nak komen apa2 sebab itu bukan rakaman live.. mungkin ada betul ada tidak.. kalau ditayang secara live bolehlah kita pastikan sendiri..

Khairul Bariah Salleh said...

hmm, ye ke?macam-macam hal..:-)

Lie said...

Bagi saya kalau ia bukan kepakaran kita x perlukan komen byk2.. lebih2 lagi komen pada org yg mmang pakar dalam hal tersebut. Dengar, terima dan ambil yang positif. Barula berkat ilmu. Ia akan menunjukjkan tahap kematangan kita dalam menghadapi sesuatu situasi.

missGogreen said...

hmmmm....biasa la,dunia skng byk yg berlakon baik je..yg xpandai berlakon baik akn terus di hentam

p/s:jemput join GA dari saya...kot2 dpt rezeki terpijak,blh menang emas & cincin silver :D

Norhaizam Mustaffa said...

Biase la tu, setiap orang ade tahap kesabaran masing2.

shuhaida saad said...

tak tau nak cakap macam mana. huhuhu..

Nurul Yuyu said...

dah dapat doodle tu.thanks apit! :)

http://diarionlinenurul.blogspot.com/2013/04/dapat-doodle-lagi-dari-blogger.html

TR said...

Biasa la tu reality tv, bukan real pun. Macam berita tv juga, character yang nak mereka tampilkan mereka siar, yang lain mereka simpan.

Sukma Haron said...

poyo jer zain nie...

Cik Fie said...

sabar jela .

Dianaa said...

tengok je gitu, rupanya baran si Zain ni. habis lah Che Ta

Yumida Huda said...

sian...
ambilkan iktibar dgn apa yg berlaku
che ta tetap cun melecun
org berpanas..peluh dia tak kluar pun...make up pe dia pakai..huhuhu

Nurul Aini said...

Tak minat........

deno said...

bc dlm satu blog tadi, zain dah minta maaf

MaYa MustWany said...

blueekk ..xsuka zain.kbai.hihihi