Last updated!

18 April 2013

Jom Pelajari 5 Teknik 'Kacak Selalu'




1. Wajah Bersih & Kemas
Pekara yang paling asas dalam penampilan diri adalah sesuatu yang melibatkan wajah. Bak kata orang dari wajah turun ke hati, oleh itu pastikan kulit wajah kamu sentiasa bersih!


2. Ukur Baju Di Badan Sendiri
Hari ini, fesyen lelaki terus berkembang, malah pelbagai koleksi pakaian yang biasa menampakkan diri kamu lebih hebat di pasaran. jadi pilih lah pakaian yang benar-benar sesuai dengan mu agar sisi kacak mu lebih terserlah

3. Jangan Segan Tanya Pendapat
Dalam bab bergaya ini, seseorang itu haruslah mempunyai sifat mudah berubah dan boleh menerima kenyataan apabila di kritik oleh orang lain. maka rajin kan diri untuk berjumpa teman yang boleh memberi sedikit pandangan tentang gaya mu selama ini.


4. Jangan Hadap Barangan Berjenama
Barang berjenama mewah tidak semestinya menampakkan diri kamu gah, barang yang tidak terlalu mahal juga boleh menampakan kamu lebih bergaya asalkan kamu bijak mengenakannya!


5) Ringkas Pun Ok
Jangan berangan sangat meniru selebriti hinggakan kamu nampak sarat, sebaliknya pilihlah gaya yang lebih ringkas dan selesa untuk di pakai setiap hari. mahu nampak menyerlah, padanan bersama blazer hitam mengikut bentuk tubuh sudah memadai.

P/S : Kacak luar, Kacak dalam :-)


9 orang comel komen:

Hani Razhani said...

ensem bergaya sungguh ustaz Don kita. Apit leh jadi pakar motivasi fesyen dan ketrampilan diri ni hehe. Thanks for the tips ya! (^_^)

Eraz Fadli said...

kacak luar, kacak dalam.. :-)

Normi Nieza said...

good sharing...

Diari Si Froggie said...

kacak macam apit :) tips yang amat berguna..

Cik Fie said...

tips yg berguna utk lelaki :)

Mohd Zuhri said...

nice sharing info!

Nur Dzafirah said...

pakai baju koler bulat pon dah okey... Huhu...

Ustaz Don mmg dah hensem, pakai apa pon hensem~ ^^,

AinNawwar said...

Apit kena buat entry utk girls pulak. nawwar nak baca. hehe

Nurul Aini said...

Cantik luar, cantik dalam..ehh..lelaki..kacak luar, kacak dalam. Baru thumbs up.