17 May 2013

Pelakon Terkenal, Shah Jaszle Ditangkap Khalwat



Assalamualaikum w.b.t

Seorang pelakon lelaki terkenal tempatan ditangkap khalwat oleh sepasukan pegawai Bahagian Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di sebuah unit Apartment Taman Sri Subang di sini awal Khamis.

Pelakon berusia 25 tahun itu, yang pernah bertunang pada Disember tahun lepas, ditahan pada 3.30 pagi selepas pasukan penguatkuasa mendapat maklumat daripada orang awam.

Pengarah Jais Datuk Marzuki Hussin, dalam satu kenyataan pada Khamis, mengesahkan bahawa pelakon itu, yang sudah bertunang Disember lepas, ditahan Bahagian Penguatkuasaan Jais berdasarkan maklumat awam.

"Dia ditahan mengikut Seksyen 29(1) A dan B, Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995," katanya.

Pelakon berkenaan sebelum ini pernah dikaitkan mempunyai hubungan cinta dengan wanita yang lebih berusia serta seorang lagi pelakon wanita, namun hubungannya dengan mereka berakhir begitu sahaja.


Tunang kepada Shah Jaszle, Redzwani Puteri mengesahkan dia bukanlah wanita yang ditangkap khalwat oleh Bahagian Penguatkuasaan JAIS (Jabatan Agama Islam Selangor) bersama aktor kacak itu di Apartment Taman Sri Subang pada jam 3.30 pagi, Khamis lalu.

Malah, Redzwani Puteri atau lebih mesra dengan panggilan Wani akui terkejut selepas mendapat tahu tentang berita tersebut.

"Saya terkejut apabila diberitahu oleh seorang wartawan malam semalam mengenai Shah Jaszle yang ditangkap khalwat kerana saya sendiri tidak mengetahui apa-apa tentang berita itu.

"Rasa seperti tidak percaya pun ada kerana pada petang Rabu iaitu sebelum dia ditangkap khalwat, ayahnya ada menelefon saya bertanya khabar dan dia beritahu ketika itu Shah ada di rumah.

"Sebenarnya saya pun tak sempat lagi berjumpa apatah lagi bercakap dengannya. Cuma saya sempat telefon dia malam semalam ketika dia sedang tidur dan dia hanya beritahu berita itu tidak benar," katanya kepada murai.com.my ketika dihubungi.

Penahanan Shah Jaszle adalah berdasarkan kepada Seksyen 29(1) A dan B, Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995.


Penangkapan itu dibuat selepas Bahagian Penguatkuasaan JAIS menerima aduan pihak awam. Jika disabitkan bersalah boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya.

Meskipun dihenyak dengan pelbagai reaksi dan komen daripada ramai pihak termasuk peminat Shah, Wani bagaimanapun memberitahu dia masih tenang menerima berita itu dan masih sabar unyuk menunggu penjelasan tunangnya itu.

"Terus-terang saya masih boleh bertenang ketika mendengar berita itu dan tidak peduli dengan kata-kata banyak pihak daripada blog dan laman sosial sejak berita itu tersebar luas.

"Malah, saya mahu beri peluang kepadanya untuk beri penjelasan sebelum saya membuat apa-apa keputusan mengenai pertunangan kami. Shah pun kini sedang menjalani penggambaran dan dia berjanji untuk menjelaskan semuanya kepada saya kelak," jelasnya lagi.

Wani dah Shah mengikat tali pertunangan pada 8 Disember tahun lalu.

Redzwani Puteri baru sahaja menamatkan pengajian ijazah kedoktoran di Management and Science University (MSU) Shah Alam dan memulakan tugasnya di Hospital Tengku Ampuan Rahimah,Klang pada bulan Oktober yang lalu.


9 orang komen:

Unknown said...

komen biasa..bila kena pasti bukan mereka..adehh~

Unknown said...

habis laaa habis laaa

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

jeng...jengggggggg

Sukma said...

poyo jer dia nie...

Teena Tna said...

Kawen je cepat2...

Shakirah said...

nafsu diutamakan Allah diketepikan. apelah org islam skrg x kesahla artis ke bukan ish2

Cik Fie said...

macam2 la =.=

Anonymous said...

Betul ker tidak tgu jer lah...

Cik Nor said...

biar btl..huhu