Baca Entry Latest Nie Jugak!

24 May 2013

Alasan Perempuan Islam Tak Nak Bertudung




Assalamualaikum w.b.t

Wanita MELAYU Islam yang pada aku sangat tidak risau, tidak takut dan tidak malu untuk tidak bertudung. Mereka nie muka letak mana aku pon tak taw. Memakai pakaian jarang, sendat dan ketat. Kononnya aset depa tu terbaik dan kalau boleh nak tunjuk abes kat semua orang. Kalau ada yang bertudung, tapi ketat sampai nampak buang nangka. 

BENGONG!!!!

Jawapan balas yang sering diguna pakai apabila ditegur untuk memakai tudung/menutup aurat :


1. Tutup aurat semua, sudah pasti masuk syurga ke? Kamu tu Tuhan ke?

2. Tudung labuh pun buat dosa mengumpat orang. Walau kami pakai (seksi), hati kami baik.

3. Pakai jarang ke...ketat ke...itu hak kami. Kalau tak suka, (lelaki) jangan la tengok!!

4. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang pada individu yang memandang kami. Seksi itu subjektif. Seksi itu hak kami (Rozita Che Wan kata)

5. Walaupon kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.

6. Salah ke kami pakai macam ni. Tutup aurat itu bagus. Tapi kami tak mahu jadi hipokrit. Ini adalah diri kami yang sebenar. 

7. Suka hati kamilah pakai macam ni. Kami tak ganggu hidup orang lain pon.

8. Apa yang kami buat (pakai) adalah antara kami dengan Tuhan.

9. Ini fesyen... tak salah mengikut fesyen...takkan kita mahu ketinggalan zaman..

10. Kami pakai (seksi) macam ni mengikut arahan photographer/ pengarah filem untuk menyesuaikan dengan scene.. Sebab bidang ini punca rezeki kami..

11. Bukan kami tidak mahu menutup aurat, cuma masanya belum sampai lagi...tunggu dulu..

12. Rambut I kan cantik. so tak perlu kot nak cover line

13. I mmg nak mintak dirogol. Dapat main free. Kalau kena tangkap pun laki tu je.

14. I tak mampu nak beli tudung. U (lelaki) lah tolongg belikan.

14. Mak dengan bapak i pun tak bising, apa hak u nk suruh i pakai tudung?

15. Panas la pakai tudung. Tak nmpk ke mcmana cuaca kat sini?

16. Bos tempat keje i tak bagi i pakai tudung.

17. Pakwe i ckp i nmpk lg cantik tak pakai tudung.

18. I memang jahil pun. U nak sibuk apahal??

19. Pakai tudung panas la. rimas.. nanti rmbut i cepat gugur ..

20. I segan la dengan kawan2 i. Takkan ni pergi parti pakai tudung kot

21. Ko gile ke gi clubbing pakai tudung?

22. I memang dari kecik tak pakai tudung. Dah terbiasa.

23. Ala kubur kan lain-lain apa susahnya.

24. Belum dpt hidayah lagi la nak tutup aurat..

25. "Syurga tu kan milik sume org. Camtu gak neraka. So biarlah kami tentukan nak pilih mane?" jerit gadis tersebut sambil berlalu pergi..

26. I nmpk tak cantik kalau pakai tudung.

27. Kopek i besar. Kenapa i harus sorokkan dari tontonan umum. Kan nmpk seksi tu.

28. I sekular. U duk kat negara mana skang ni? 

29. Kawan-kawan i ramai cina.

30. I nie nak laki, pakai ketat ketat laki rogol dapat kahwin free lepas tangkap basah,jimat sikit duit kan sekarang kegawatan ekonomi semua barang naik.

31. "I memang nak rambut i kena bakar kat neraka nanti, itu sebab la i tak pakai tudung"

32. "I pun tak tahu i ni muslim ke tak, sebab tu i tak pakai tudung"

33. WTF is tudung? Yang tutup lauk atas meja tu ke?

34. U ingat i buah cempedak ke nk balut-balut?

35. Poyo la u ni. Macam baik sangat nak nasihatkan orang.

36. Yes, i mmg nk masuk neraka. So what?

37. Mahal-mahal i buat rambut nie, u tak nak bagi orang tengok pulak. u ni mereng ke?

38. Walaupun saya tidak bertudung, tapi nama di IC saya ada Islam tau.

39. I takut nanti pelancong omputih cakap i terrorist.

40. I takut nanti takde laki yang nakkan i yang tergedik-gedik ni.

41. Wa nie pengkid. Lu pnah tgk ke pengkid pakai tudung?

42. Idola i Emma Maembong. Kalau dia sanggup kena bakar dlm neraka kenapa tidak i.

43. Famili i open-minded. diorang tak kesah pun i nak hidup macam omputih.

44. I atlet, susah la nak bersukan pakai tudung.

45. i takut tudung i kena sedut masa i tgh operate machine ni.

46. Alamak bro!!!.. lu pun pakai seluar pendek jer.. main bola, main badminton, segala macam main la.. kitorang (gurl) tak bising pun.. betolkan diri tu dulu laa..

47. Itu HAK i nk pakai tudung ke taknak. I ada HAK nk tentukan mcmana hidup i.

48. U tu konfem masuk syurga ke nak nasihatkan i ni?

49. I keje setiausaha kpd bos yg kaki pmpuan. Kalau i pakai tudung kang kena pecat pulak.

50. I moden la. Study di oversea. Kawen dgn mat saleh. Tudung tu apa?

51. F.U.C.K OFF!!!jangan menyebok dlm hidup i!

52. Rilek la, bukan kluar ngan mak ayah pon!! poyo la lu ni..

53. Alaaa mak i pon freehair, so okay lah i tak pakai tudung pon.


INI TEMPATNYA NANTI
|
|
|
|
|
|
|
|
V

P/S : Buat penat aku ja buat doodle pakai tudung kalau hampa xmau pakai tudung gak. Malu kat doodle tu. Pakai tudung naa. Jangan la sat pakai, sat tak pakai. Nanti kena bakaq aku taktaw. Sama-sama kita ingatkan saudara islam kita sendiri.. :-)


17 orang comel komen:

Ukhti NurliyanaZulkifli said...

Bila ADAM bersuara, hai si HAWA tak sedar2 lagi tak malu2 lagi!

Shakirah Rosli said...

kena gak buat walaupun terpaksa dan x ikhlas. kalau dh sampai seru ke alm barzakh xdenya kena ikhlas dan rela dulu baru boleh mati ;) semoga semua yg freehair sempat bertaubat sebelum terlambat insyaAllah.

Lyeen De Syifa said...

perkongsian menarik apit...good!
malulah kaum hawa bla kaum adam sndri dah tegu hampa....ish2...

Aina Sofea said...

yer . memang nilah alasannya ! tak paham betul la . bukannya panas sangat pun kalu pakai tudung . lagipun kalau pergi buat rambut , duit melambung banyak . beli tudung ? mahal sangat ke ha ? ni mak dah mula berleter ni . haha .

Alia Ali Ahmad said...

hakikatnya berilah beribu alasan , hukumnya tetap sama .

AinNawwar said...

rambut aku sukati aku la!
kohkoh. kubur lain2. dah kalau tempat dia duduk tu kena tsunami ke apa tak ke tanam dlm "kubur besar" je -.-'

Sukma Haron said...

muhasabah diri ......

chinta said...

good sharing

arifah said...

Entry terbaik buat yang masih tak punya hati untuk menutup aurat :)

Rozuan Ismail said...

jgnlah bagi alasan kan. try dulu bertudung yg simple. pelan2 mula dari sekarang. itu lebih bagus kan

anis Sk said...

Ya setuju sangat, bagus entry ni ! Nak suh kawan2 yg masih tak reti2 nk tutup aurat baca lah :)

idea semulajadi said...

mintak share di fb~
good, sentap dlm masa sma kelakar pun ade jgk~

bakal jenazah said...

yang tertutup itu indah. ^-^

CIK INA said...

pkai tudung nmpk cantik dan comel mcm sy....^_^

eyka said...

SUBHANALLAH..Alasan yg selalu eyka dgr,diaorang asyik merungut PANAS kalau pakai tudung..Sesungguhnya azab ALLAH tu lagi perit dan NERAKA itu lagi PANAS..

Apit tersenarai dalam 10 blogger paling comel kat dalam blog eyka.. http://thisismylife-eyka.blogspot.com/2013/05/10-blogger-comel-di-malaysia.html

Normi Nieza said...

good sharing...

Wawa Rosli said...

waaaa...bagus2!! harap-harap yang tak pakai tudung tue, cepat2 berubah oke!! kita mati bila2 masa jer..so, bertaubatlah dari sekarang naaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...