Last updated!

15 May 2013

(Isu Clubbing) "Itu Kehidupan Peribadi Saya" - Tiz Zaqyah




Assalamualaikum w.b.t

Susah sungguh menjadi artis di zaman moden ini. Kewujudan laman sosial seperti Instagram membolehkan perkongsian gambar dilakukan secara pantas. Namun perkongsian yang tidak dikawal ada kesannya yang tersendiri. Mungkin itu yang terjadi kepada Tiz Zaqyah.

Kalau anda mengikuti Instagram Tiz Zaqyah , anda akan perasan beberapa keping gambar dirinya bersosial bersama rakan-rakan. Ada peminat yang meluahkan rasa kurang senang dengan perkongsian gambar-gambar tersebut. Namun Tiz Zaqyah ada alasannya yang tersendiri. Kata Tiz:-

"Itu kehidupan peribadi saya, jangan kacau. Kalau orang boleh terima, okeylah, tapi jika sebaliknya, saya tak mampu buat apa-apa. Saya tak nafikan, dari dulu hingga hari ini, saya mahupun kawan-kawan artis yang lain akan bersosial jika kami mempunyai kelapangan. Tambahan lagi, bukan saya seorang saja yang memuat naik gambar bersosial di Instagram, sebaliknya rakan-rakan yang lain pun sama".


Menurut Tiz, dia tidak mengganggu orang lain dengan perkongsian gambar-gabar tersebut. Tiz hanya mahu menjadi dirinya sendiri dan tak mahu hipokrit. Bagi Tiz, dia hanya jujur dengan kehidupannya. Kata Tiz lagi:-

"Saya kenal diri saya, biarlah saya jadi diri sendiri. Jangan menghakimi seseorang itu begitu mudah. Apabila melihat gambar saya bersosial, jangan mudah melabel saya nie gadis yang tak baik. Artis lain pun ramai bersosial. Kadang-kadang tu saya sedih juga bila dapat tahu, rakan artis nie pergi bersosial tapi buat pengakuan mereka takpergi. Jangan menipu! Saya bersosial saya mengaku".

P/S : Entry copypaste! Ohh artis...


7 orang comel komen:

Haruno Hana 하나 said...

Tiz banyak melakonkan watak bertudung dalam drama/filem mungkin sbb tu peminat tak senang.. moga Tiz dikurniakan hidayah.. aamin :)

Shakirah Rosli said...

kesian tengok artis2 zmn moden ni. kalau org x senang tu mmg x eloklah perangai awk tu. kn lebih baik muhasabah je diri n jgn buat lagi ;P ya Allah slmtknlah umt2 islam yg byk tersasar ni. amiin.

✗ ⓕⓘⓕⓘⓨ ⓕⓘⓣⓡⓘⓐⓝⓘⓔ ✗ said...

mana-mana ko lah artis.. payah nak tegur

Sukma Haron said...

rupa paras yang cantik sepatutnya diwarnai dengan perangai yang baik...

Normi Nieza said...

layan jer...

Cik Fie said...

macam2 .

baby comel said...

kita tegur sebab we care, right? kalau org tegur utk kebaikan apa salahnya kita dengar dan perbetulkan.. kan