28 May 2013

Cara Jawab Telefon Yang Betul




Assalamualaikum w.b.t

"Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah... dan kebanyakannye sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le korang boring sangat kalu jadi operator).


1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2. Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6. Soalan: haloo timah, buat ape tu?
Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan
perkhidmatannye... time kacih.

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9. Soalan: halloo......
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le
tu.

12. Soalan: assalammualaikum...
Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite
wajib jawab)



18 orang comel komen:

Sukma said...

lawak ler pulakkk....

Unknown said...

anda di tag. :)
http://nuraqilahmuhamadnazori.blogspot.com/2013/05/segmen-cabaran-mengumpul-blogger.html

Unknown said...

grrr.. -_-"

Teena Tna said...

Kadang2 rasa mcm nk jwb jer mcm yg no 2 tu..

Vee said...

Hahaha. Buat gelak tengah2 mlm je nih. Hahahaha. Nice sharing.

cik ketenangan said...

hahaha...itu sengal namenye :D

Amaliena Ros said...

emm, macam2 jawabnya..

Anis said...

oke,, ni lawak. hahaahaaa

Unknown said...

macam pernah ku baca kisah nie dulu...memang lawak klu first time baca

Fazlina Ridzwan said...

den suko no 8, 11 & 12...kakakaka...tp den xleh nak prektik camtu..kang den kono fire dongan bos den...huhu...

Khaulah Alazwar said...

hahaa

Cik Nor said...

haha..

AinnAthirahh said...

hee~ mintak kaki betul ~

maszull said...

assalamualaikum fiz...hehehehee...;)

Cik Fie said...

HAHAHA XD

Anonymous said...

hihihihi lawak2...best

Unknown said...

hahaha sabow jelaaa

Nadia Johari said...

hahha..mmpus kalo ckp dengan orang macam ni