26 February 2013

Fizgraphic Ranking 974 Website di Malaysia

Assalamualaikum w.b.t

Akhirnya setelah lama aku menunggu saat ini, maka sekarang dah menjelma jugak. Alhamdullilah sebab tak putus-putus ada pengikut setia blog nie yang sentiasa support fizgraphic sejak berjinak-jinak dalam dunia blogger secara serius sejak 2 tahun lepas. Daripada berjuta blog/website yang ada di Malaysia, fizgraphic sekarang berada di ranking yang bagi aku, not bad lah buat masa sekarang. Ranking Alexa fizgraphic di Malaysia ialah 974 pada hari ini. Dalam masa 24jam mungkin akan berubah. Ia bergantung pada traffic blog aku nie. 


Terkejut jugak petang nie bila aku check Alexa aku sebab dah lama aku tak check. Tengok lah bila last aku update blog. Memang malas rasa nak update blog. Hihihi. Tengok2 ranking dah meningkat ke terbaik. Haa apa lagi, memang semangat sikit lah nak update blog lepas nie. Ranking di dunia plak, fizraphic berjaya berada di tempat 163,472. Hmm memang 1st time aku duduk kat ranking dunia bawah 100K. Dulu hanya 200K, tak pernah nak turun ke 100K. Daripada beratus juta website/blogger yang ada di dunia, fizgraphic ada di tempat 163K. 

Aku terkejut sebenarnya sebab blog aku nie langsung tak update berkenaan isu semasa. Bak kata blogger tegar, SEO. Yes aku tak main SEO langsung macam blogger-blogger yang kejar ranking Malaysia terbaik. Setiap 30 minit akan update. Aku nie belum tentu akan update setiap hari sebab aku banyak keja lagi nak buat. Hahahaha. So memang agak terkejut lah blog camnie leh dapat ranking camnie kan. Yela, aku bukan update artis bercerai, bercium, entry lucah , entry pasal BR1M pon tak, semua yang isu semasa aku tak update (sangat jarang). Kalau ada pon satu dua saja. Tue pon banyak aku hentam kerajaan lah. Hahahaha. Hentam sebab memang sah-sah salah. Bukan suka-suka.


Keyword blog nie semuanya berkaitan doodle, cartoon, tutorial dan yang berkaitan grafik. Ada satu dua keyword SEO yang menjadi setakat ini macam enty Adlin Abd Jalil hari tu. Pasal entry murtad dia hari tue. Tue ja entry yang aku rasa aku capai traffic yang sangat tinggi. Sekali orang online hampir 500 orang online buat satu masa waktu tue. Tapi kalau entry biasa-biasa camnie, setakat 30-40 orang ja online. Aku bukan ada sokongan lain pon nak up traffic. Rajin ping di facebook ja dan kat SINI. Nasi baik la ada blogger-blogger yang sentiasa support. Thanks pada adik-adik blogger yang comel2 sentiasa bagi semangat ye. Luv u lah! Mmuuuuaaaaahhhhh! Hihihi <3

P/S : Nak cuba maintain ranking sekarang supaya jadi lebih baik. :-)


20 orang komen:

Fiqa Nsz said...

wah tahniah..camne nak check ranking ek? share la url. :)
btw, jemput join contest:
http://fiqansz.blogspot.com/2013/02/contest-blog-paling-gempak.html

NURUL FILZAH said...

fuiyyoo. Tahniah bang :)

Cik Fie said...

untung la abang apit ranking 974 website di malaysia . :) blog saya baru ranking 1,487 website di malaysia :(

Unknown said...

Daebak lah blogger kedah sorang ni :)

Lagi up ranking lagi macho. pewit.

Selamat berbelog :)

Nur Nainis said...

Wah..tahniah2..bukan senang tu. Semoga terus maju. ^____^

Hazwaniey said...

Wahhhh
congrats
selamat maju jaya :)

nini said...

bestnya..tahniah yer...=D

Unknown said...

untunglah bro..jauh lagi aku nak kejar..

Unknown said...

ini memang bro power bro hehe

admin said...

tahniah2.... macam mana nak daftar aleza?

Unknown said...

tahniah firz..... semoga terus meningkat....... all the best!

Dayang Deno said...

tahniat apit!^^

Nadia Johari said...

tahniah weii..yela ko akn buzy wat business..hehe.good luck..

Emas Putih said...

Alhamdulillah. yeahhhh

Aimacomel said...

Tahniah apit. Teruskan melebar sayap ye :)

Unknown said...

wahhh..tahniah abang apit!!!

ZaridaIshak said...

tahniah...
nie akak blogger datang beri sokongan.. :)

Admin said...

As-Salam. Wahhh tahniah. Cuma satu nak betulkan ttg SEO. SEO bukan perlu anda update blog setiap 30 minit. SEO menjadikan blog anda TIDAK PERLU update blog sekerap itu. SEO menjana trafik walaupun anda tiada idea nak tulis berbulan lamanya.

:) Blog yang ada ciri SEO adalah blog yang memberikan sesuatu kepada mereka yang mencari melalui enjin carian. Tidak bergantung dengan berapa ramai follower, betapa perlu hansome kacak atau punyai fanpage beribu.

SEO bukan sebab ranking. Jangan silap persepsi ini ye.

Solehah Shamsuddin said...

wah hebat2. tahniah apit. anyways sy salah sorg yg suka jenguk sini sbb blog ni best... :)

Erica belinda said...

salam kenal sob dsri www.ciriseo.blogspot.com