Baca Entry Latest Nie Jugak!

28 February 2013

Photographer Yang Menempah Maut Nie

Assalamualaikum w.b.t

Anaconda adalah spesis ular yang tidak berbisa namun begitu mempunyai tenaga dan tubuh yang besar berbanding dari ular-ular yang lain. Ia adalah salah satu haiwan yang paling di takuti. Tapi seorang jurugambar ini sungguh berani merakamkan gambar haiwan ini secara dekat. Memang giler dan boleh menempah maut.


Franco Banfi penyelam Swiss pergi ke rantau Mato Grosso Brazil untuk merakamkan kejadian yang menakjubkan ini secara dekat, ular Anaconda yang sangat besar dalam habitat semulajadi mereka. 
Saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini. Ia berada hanya beberapa inci di bawah permukaan air dan bersedia untuk menyerang - dan korang takkan sedar ia berada di bawah permukaan air.

Imej-imej yang luar biasa menunjukkan ular yang besar 26 kaki (lapan meter) anacondas Mato Grosso di Brazil mencari mangsa. Dirakamkan oleh penyelam berani dan peminat ular iaitu Franco Banfi, 53, yang menyertai binatang ini dalam habitat semulajadinya dengan hanya bersenjatakan kamera.

P/S : Setakat lembu sekor dua, senang jer dia nak NGAP nie. Hihihi.


17 orang comel komen:

Hana Jalil said...

Perhhh. gila arhh. Dah la besar. Fuhhh. seram sejuk den tengok.

Faeytynn Zayn said...

eee,geli geleman nengok eh

Dayah Danisha said...

Saja nak bgi taw .. Family Dayah bela banyk ular .. Ular yg ada kat umah ular sawa.. Ular anakonda pun ada .. Tp letak kat tempat lain.. Ada lesen :D

Nurul Aini said...

SubhanaAllah..besarnya. Berani betul dia tu ye. Err..tak tahu lah apa jadi.

Aliyaa said...

mak aihh,,besarnya..ular ni kalau mkn apit ni sebulan tak mkn x pe..hikhik :)

Hanis Nizam said...

seram je masa nak scroll blog ni kebawah. tapi akhirnya berjaya tengok semua gambar tu. takuttttttttttttttttttttttttttt

timm_bill said...

apiz lagi dia bley telan..ha3!

RadhiahIlyas ッ said...

besooorrrrnye. dhsyt laa franco tu! tabik!

Solehah Shamsuddin said...

perghh menakutkan btl tgk ular sebesar ni. gila ah berani sungguh org ni...

Nadia Johari said...

memg menmpah maut

P#eoniX said...

kat luar slalu dah biase..tapi,dalam air...erk!!memang hati kering btol!!

Khalilah said...

gelinyaaaaaa!!!! dah la besar...mau jumpa tgh jalan nie tak p mana dah keras tang tu juga

Asmaroni Rahman said...

boleh bayang dak ular sebegini besar akan belit kita kalau kita tak solat... nauzubillahi min zalik

C!K NoRa said...

berpinar mata... *pitam*

Zaza =) said...

mak dasyatnya....

Remy hazza said...

memang dia berani.......

Cik Fie said...

pergh ! besarnya ular tu !! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...