27 February 2013

Objek Harian Di Bawah Mikroskop Yang Sangat Pelik

Assalamualaikum w.b.t

Kalau hampa nak taw kan, kita nie dikelilingi dengan raksasa taw tak. Cuma size tue kecik ja xdapat lihat dengan mata kasar. Kalau besar kan, aku rasa semua pakat lari lintan pungkang dah. Gambar-gambar dibawah merupakan gambar-gambar yang telah dizoomkan sehingga berjuta-juta kali oleh mikroskop.. So memang x logik kalau kita tengok dengan mata kasar kita. Gambar mana yang menjadi kegemaran hampa? Hahahahaha. 


BERUS MASKARA


BULU BERUS GIGI


BENANG PADA BAHAGIAN MATA JARUM


BULU MATA MANUSIA YANG DIZOOM 50 KALI


BUTIRAN KOPI SEGERA


COKLAT


HARD DISK KOMPUTER


DARAH BEKU


FLOS GIGI YANG TELAH DIGUNAKAN


DEBU YANG DIBESARKAN SEBANYAK 22 JUTA KALI


GARAM DAN LADA HITAM


PERMUKAAN CD


GULA KASAR DAN GULA HALUS


JAHITAN LUKA PADA BADAN SEEKOR ANJING


JERSI BOLA SEPAK


KAPILARI DARAH YANG TERPECAH


SEEKOR KUTU PADA BADAN MANUSIA


KUTU PADA BADAN KUCING



LALAT


LARVA SEEKOR LANGAU


TAHI TELINGA PADA PENCUNGKIL TELINGA


TAHI TELINGA


TALI GITAR

P/S : Macam predator lak tengok kutu kat badan kucing. Nasib baik aku tak minat kucing. Hahaha. 


28 orang comel komen:

Aimacomel said...

pelik peliknya benda2 mikro ni..

hazdnul shafina said...

besaunye..hahaa.. paling maksimum dok guna micoscope pon 100x magnification je.hahhaa

Unknown said...

Ya Allah, scary ye tgk kutu tu..semuanya ciptaan Allah..SubhanaAllah..

Mime MF said...

geli eyh tgk dkt2....huhu..

Sabby šŸŒ¹ said...

eeeeeeeeeee, gelinya tengok ! wekk ! tp, suka tengok berus maskara... bulu mata pun sama... dah nak mcm iklan syampu head & shoulders lah pulak...

Khaulah Alazwar said...

so scary. erkk subhanallah !

Unknown said...

erkkk..hah..lucu juga tgok..

SKAH said...

ok....nie yg buat tak lalu nk mkn lps tgk langau tadi....eiiiiiii!! geli siot

Asma' Sah said...

gelinya lalat,kutu....

Unknown said...

ahahaha. tang kutu ada tanduk tu yang best . er geli -_- Tapi jahitan luka kat anjing tu kan mesti doktor tu belajaq buat ikatan tali kat sekolah dulu dulu. mcm pengakap pulak. hewhew

ZaridaIshak said...

masa kecil memang pelik tapi bila dibesarkan... lagi pelik macam tak berapa jer... ;)

C.T.K said...

tergaru2 tgk benda ni..pnuh ngan bakteria..hehe

Unknown said...

memang byk yg unik yg kita tak nampak....

Unknown said...

takot pulak aku tengok :)

my Secrete Blogger... said...

Ya allah detsilnye allah.. mahluk yg haluspun uniknye ciptaan Nya halusnys buatNya dan seni allah. Allah huakbar!

Unknown said...

yg gmbr kutu dekat kucing tu pun ada gak kat manusia.. kita pggil flea = pinjal..

Tok Jabit said...

As-Salam. Cer try beli satu microskop ni...sure best gila layan hari2 .. tapi nak beli kalu tak muat nak letak dalam umah .. hehehe...

Faeytynn Zayn said...

yang bulu mata tu macam tipu je...

Nadia Johari said...

mmg lri lintg pukng ni klo besr..tgk grm tu hehe..mcm mkn btu

Dayang Deno said...

memang pelik bentuk2 nya kan

NAL said...

langau tu menarik sangat !

Cik Nor said...

huwaa..takutnya tgk..

birthday party said...

waaaah kutunya seram juga kalo di lihat dari dekattt hahahaa :D

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

comel.. berseni

hasnie adda said...

haha . lawak plak rsa nye . yang paling nakal tahi telinga pd cutton bud tuu . haha

Nur Nainis said...

Err...geli, berseni dan macam2 ada.

Solehah Shamsuddin said...

eee geli tgk sume ni. kutu pada badan manusia dan kutu pada badan kucing tu nmpk comel la. haha

Cik Fie said...

pelik haha :)