22 January 2012

Blin.gd Ambil Berapa Lama Untuk Bayar Korang?



assalamualaikum dan salam sejahtera kat semua blogger..besok Raya Cina kan? So Gong Xi Fa Chai kat sapa2 yang sambut yek..tak salah kan nak wish? errr.. hmm nak membebel sikit kat entry nie..mood ke laut jugak lah..aku still tunggu dan menunggu Encik Blin untuk bayar payment yang aku dah cashout sebanyak 2 kali.. Aku ada cashout tahun lepas 2kali.. 1st cashout bulan November..aduhh silap betul cashout 4hb November 2011.. Okay meh nak explain kat korang bagaimana dan berapa lama proses yang diorang nak bayar korang. Ini untuk blin taw. Kalau ada yang tak tahu apa tue blin, tengok ENTRY tue taw. Baru2 nie ada hantar email kat blin untuk tahu status pembayaran blin apit yang tak dapat2..blin reply email apit, apakata diorang? tengok jer email kat bawah nie ha.


Abaikan bahasa omputih aku yang tungang langang tue, janji diorang paham. Hahahaha. Okay kita straight to the point terus k! Bila dan berapa lama blin.gd mengambil masa nak proses pembayaran yang kita dah cash out? 1hari? 1bulan atau 1 tahun. Okay kalau korang perasan, dekat akaun blin korang, kat bahagian Earning ada kan ayat cam kat bawah nie?


okay. meh nak translate kat korang dalam bahasa kita lah yek. Apa yang apit faham lah kan kat sini, Syarat pertama untuk korang cashout mestilah earning korang ada RM100 minimum. kurang dari tue, korang tak dibenarkan cashout lagi okay. Kalau orang dah cashout, ia akan diproses 60 hari taw dari akhir bulan tarikh yang korang cashout tue. Contohnya, macam apit kan, apit cashout 4hb November 2011..so hujung bulan November 2011 baru diorang akan proses dan baru diorang start hitung selama 60hari. Paham? so selepas ditolak ditambah dibahagi dan didarab, apit maybe akan dapat payment apit sebelum akhir bulan 1 atau awal bulan 2, tahun 2012 nie. itu baru cashout yang pertama. berapa kali apit cashout untuk blin? tengok bawah.


1st cashout pada 4hb November 2011 dan 2nd cashout pada 30hb December 2011. So apit nak try tengok, betul atau tak mengambil masa selama 60hari. Itu nak tengok pada cashout kedua sebab tue betul2 pada akhir bulan tue. kemungkinan jugak apit akan dapat payment cashout kedua sebelum akhir bulan 2 atau awal bulan 3. Tapi rasanya blin akan akan bayar tepat pada masa yang diorang janjikan sebab ada beberapa blogger yang sudah pown terima bayaran dari pihak blin nie termasuklah Puan Bee. Sekarang nie dah berjaya kumpul earning kat bawah nie dalam masa 20hari..korang?


Korang patut mencuba join blin nie. Korang hanya perlu share iklan2 yang ada dalam akaun blin korang di facebook, twitter ataupown belog. Bukan susah pown kan. Apit pernah buat tutorial cara nak share iklan blin kat SINI. So sekarang nie apit nak try kumpul dari awal tahun nie sebanyak yang mungkin. Hmm itu saja nak dikongsikan kat korang. Shring is Caring kan. Babai. Assalamualaikum.

8 orang komen:

Alif Haris said...

hai abg duit .. haha :D

Nyamuk Terbang said...

serius best blin nie..cpt dpt income..hewhew

fathiyyahISMAIL said...

blin memang cepat naik kan.
tapi stkt ni belum smpai 100 lagi. hehe ~

tahniah laa dah boleh cashout! banyak tuuuu ~

Afiqah Nabilah said...

tahniah abang apit sebab dah cashout,Afiqah lebih suka main blin dari says dan churpchurp,churpchurp susah nak main...lambat gile loading page! huhu RM95.00 lagi baru Afiqah boleh cashout blin.huhu...

latest entry : http://thecreativecraft.blogspot.com/2012/01/freebies-header-1.html

LaLa mhdnor said...

banyak plak iklan2 skrg ni, hehehe

LYSSA FAIZUREEN said...

hehh , . apit salah taip tuu . bukan RM100 maksimum ..tapi RM100 minimum lah . wkwkwkw. Tengok !! Betapa teliti nya Lyssa Faizureen membaca apa yang awak tulis ! HAHAHA :)

Shida Radzuan said...

apit shida dah paham..hehe..tq2 ..hehe dah mula mghitung hari2 nih hehee..

NatashaLooi said...

salam. btl ke bnd ni wt duit ? just org tekan je iklan tu then kita dpt duit ? cmtu je? lol . mcm xpercaya je. dsyt-dsyt :) hehe