14 January 2013

Sharifah Zohra Jabeen, Listen! Listen! Listen! Listen!

Alamak..isu apa lak nie.. Aku baru balik dari KL, dah ada isu baru ye. Alahai. Apa yang tak kena dengan minah atas nie? Ooopss! Sory.. Perempuan yang bernama Sharifah Zohra Jabeen. Kat facebook dah merebak pasal nama dia nie. Facebook beliau --> TEKAN. Aku pon pelik, kenapa dengan perempuan nie. Mati-mati aku ingat dia india. Sory to say. Bukan aku nak racist ka apa. Aku ingat india sebab perwatakan, gaya dan pernampilan dia. Tapi rupa-rupanya Melayu Islam jugak macam aku rupanya. Rambut karat jerrrr. Ahh bukan tue yang aku nak cakap kat entry nie tapi benda lain. 

Okay kisah dia camnie.. Di KEDAH kat Universiti Utara Malaysia (UUM) banyak membe aku study sini. Ada sebuah video penceramah forum nie awam universiti nie telah menghina pelajar telah merebak dengan pantas kat forum, blog, facebook dan merata lagi. Tapi bukan pasal konsert K-Pop (hahahahaha) tapi sebaliknya. Video nie menunjukkan penceramah forum tue iaitu si minah Sharifah Zohra Jabeen iaitu merangkap jawatan Presiden Organisasi Suara Wanita 1Malaysia (SW1M). Aku ingat ada Kedai Rakyat 1 Malaysia, Klinik 1 Malaysia, K-Pop 1 Malaysia ja. Hihihihi. Forum nie bertajuk "Seringkah Mahasiswa dan Politik?" Forum telah diadakan di UUM Sintok, Kedah pada 8 Disember 2012.

Apa yang aku nampak dalam video nie, semua nie tercetus bila ada seorang pelajar, Bawani KS yang berdiri untuk membincangkan dan memyuarakan pendapat tentang keputusan mahkamah tentang Perhimpunan Bersih dan soalan lain yang ditanya beliau, mengapa Malaysia tidak mampu untuk menawarkan pendidikan percuma seperti negara-negara lain. Itu lah yang aku paham dalam video tue. Dan bila saudari Bawani KS masih lagi memberikan pendapat dan hujah beliau, tetiba sikap kurang ajar dan tak bertamadun oleh Sharifah Zohra Jabeen tetiba terserlah dengan jayanya apabila dia merampas microfon dengan cara untuk mengelakkan saudari Bawani KS meneruskan hujah beliau. Nie ke cara Presiden Organisasi Suara Wanita 1Malaysia (SW1M)? Teroknya! Adakah ini Forum? Atau Karom (mainan jentik2 tue) Hahaha. 



Mungkin kerana Sharifah terasa ( kerana tidak mahu/mampu menjawab soalan Bawani ) dengan alasan untuk mencelah dan memotong sambil berkata "Listen , Listen , Listen Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen, dan terus Listen sampai sejuta kali. "

Perkataan (Listen , Listen , Listen ..) kini menjadi trademark yang mungkin menghantui Sharifah Zohra Jabeen kerana kebanyakkan page dan facebooknya dicemari perkataan Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..Listen , Listen , Listen ..

Youtube Video Forum tersebut kini dibanjiri oleh komen - komen yang rata - rata tidak puas hati melihat sikap Sharifah. Dan kini Wajah Sharifah Zohra Jabeen di'troll oleh sebilangan individu dibeberapa page.


P/S : Respek to saudari Bawani KS sebab senyum saja dan berani. Dia tidak mampu menjawab soalan dan hanya mampu Listen! Listen! Listen! Listen! Listen! Listen! Listen! Listen! dan merepek sampai ke kucing bagai. Hahahaahha! Jom kita Listen Listen Listen kat fb dia --> TEKAN


65 orang komen:

Mawardi yunus said...

aku pon bru tgok magrib td wei.. mcm ko gak. ingat kan minah tu india, dr segi perwatakan dia la.. huhu hahaha memang habis r dia pasni..

Dzasc Skachers said...

kesian kowt... tak pepasal, ni lah, bile moral dah takde dalam diri, camtu le jadiknye..

Latest post :
http://www.duadz.com/2013/01/kelebihan-dan-kelemahan-top-level-domain.html

Siti Sabariah Hashim said...

memang saya ni nyampah tahap sampah tengok video tu.. melayu tepuk tangan sbb nak galaxy tab.. bengap.. aku x nampak pun cina tepuk tangan... aku geram giler bile dia rampas mic...

shamyheart said...

berapa bnyk listen daa. Hahaha.
Kat fb ni semua duk buat parody. Lawak gila.

AmirahSM said...

=.= dia tak respect org lain..

Shida Radzuan said...

rasanya xsalah bg bawani tu habiskan hujah dia dulu...hmm..

TRAVELOG ATEH said...

ckp tntng respct dia pun xrespct orng... apa yg dia melalut entah sampaikan kucing,anjing and ikan jaws pun keluar. ingatkan dia nie india. bila berckp punya la belit2. rupanya islam. siapa nak galxy tab.hoho

Nadia Johari said...

mak aihh teruknyerr...uum tempt nad study..huhuhu

Unknown said...

haha dia ckp benda yg xde kena mengena. agaknya dia amik degree permasalahan binatang kot

Anonymous said...

Rasanya memang dia agak biadap rampas mic tu.. tp apit pon xleh la aibkan dia dengan upload gambar segala.. dia pun sedara seaagama.. kita jaga aib orang di dunia, Allah jaga aib kita di akhirat..

Btw, sebarang forum/ceramah/talk yang ada unsur politik antikerajaan ni bahaya sikit.. silap2 penganjur boleh digantung.. mungkin itu yang dia takutkan.. sebab forum ni dirakam..

hanya pendapat pelajar universiti tempatan biasa...

maaf terpaksa jadi anon...

joe said...

Bercakap tak berfakta...tak payah nk gebang pasal degree bagai kalau setakat nk bilang anjing....lembu...kmbing..jaws. Kak Pah yg bijaksna...ko ni mewakili suara wanita ke suara binatang???

Nurul Farhana said...

haiwan yang paling banyak masalah, jerung katanya.
dia nak orang respect dia, tapi pernah dia respect suara mahasiswi tersebut? cara dia sangat angkuh.

Now, WHAT GOES AROUND COMES AROUND, dia memalukan mahasiswi tersebut dan kini dia dimalukan oleh ribuan orang kerana sikapnya. Sekarang ni tengah tunggu orang buat parody listenx9.haha

Anonymous said...

sebangsa dia gak tuh ropenya. lain2 agama.. memalukan betul. rosak islam

Unknown said...

Inikah yg dikatakan melayu yg mngaku dirinya seorng muslim??? Inikah yg diktakn seorng yg profesionl n berilmu?? Mm knpa seramai2 mnusia yg ada kt dewan 2,xseorg pon yg brani tmpil mncntas hujjah2 c.sharifah bila dia mngeluarkn kta2 yg mmalukan.. Tdakkh anda mmpu bfkir?? Org luar dtg mjtuhkn mruah rakan anda apbla dia brani tmpil mnyuarakn pndgnnya.. Seorg wanita yg dkatakn mmbela nasib n kaum wanita, ttapi terang2 mjtuhkn maruah wanita d khalayak ramai!!! Knapa tiada 1 suara pmbelaan?? Yg ada hnya tepukan gemuruh dan sorakan.. Anda bngga?? Bgga jika ada pmrntah spt sharifahkn?? Bukaklah minda anda.. Knapa c bawani tak xbela? Sbb anda smmbuktikn bhawa anda pnakut walaupon anda mmpu utk bsuara.. Tp adkah krana c.bawani blainan bgsa n agama? Jika i2 yg sbbnya.. Dmna slogan 1 malqysia yg agung2 kn?? D mna??? Xmalukah anda btpuk tgn n bsorak ktka rakan anda dhina, d bndingkn dgn bntang?? Dmna maruah anda??

Anonymous said...

saya kenal bawani.dia ni memang emosional pun orangnya.cakp pun biadap.padan muka jugak dia kena camtu.bertemu buku dengan ruas.

HL. BLogsPot said...

geram tgk...
dia ckp pasal 'hak'.. tp dia sndri x bg hak kat bawani tu abes kan soalan dia.. memg naik ar trafik nm dia pasni.. haha!

Unknown said...

yg kat dalam uh pun ,, knape rmai tepuk tgn dgn sharifah uh ??? apelah,,,

Anonymous said...

malangnya ramai yang dh termakan hasutan minah ni..dh kena brainwashed thp kritikal...kesian pada yg tak nampak kebenaran...

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt ..

first of all , janganlah nak blaming orang tak tentu pasal ...
cik bawani yang sangat lantang mengeluarkan suara malah terus mempersoalkan pendidikan percuma ..
jangan samakan negara kita dengan negara lain .. negara lain yang diperkatakan oleh cik bawani adalah negara-negara maju walhal negara kita belum lagi dapat dikategorikan sebagai negara maju ..
kalau nak tengok negara kita muflis , silakan untuk melaksanakan pendidikan percuma .. terlalu selfish ! Kita as a muslim perlu bersederhana .. bersyukur dengan apa yang telah diberikan oleh kerajaan .. bila kita tinjau di negara jiran seperti Indonesia , negara itu tidak memberikan pendidikan percuma kepada mahasiswa .. ramai yang tidak dapat melanjutkan pelajaran kerana tidak mempunyai wang untuk biaya kos pendidikan ..
Jadi jangalah terlalu tamak haloba nakkan semua free ..

outbound malang said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

Unknown said...

Harian Metroll

Sebuah Pusat Aduan Haiwan 1 Malaysia (PAH1M) telah ditubuhkan bagi mendengar keluhan dan rintihan haiwan-haiwan yang bermasalah di negara ini. Presiden PAH1M Sharifah Zohra Jabeen yang boleh menyebut listen dan let me speak sebanyak 1000 kali dalam satu nafas berkata, haiwan-haiwan ini perlu diberi ruang untuk membuat aduan tentang masalah mereka yang kadang kala lebih berat dari masalah manusia.

Sewaktu kunjungan kami ke PAH1M, kami telah menemubual seekor babi. Babi itu berkata, "Daripada tahun 1970an saya naik turun pejabat JAKIM untuk menuntut status Halal. Tetapi gagal hingga hari ini. Minta PAH1M dapat berbuat sesuatu."

Turut ditemubual oleh kami ialah seekor ayam. "Sejak kedatangan ayam-ayam dari China dan Filipina, kami ayam tempatan sudah tidak laku. Bagaimana kami mahu menampung hidup?"

Solidariti Lembu Malaysia juga memberi pandangan yang positif terhadap penubuhan PAH1M, "Kami bersyukurlah kerana Saudari Sharifah Zohra dapat membela nasib kami. Sudah lama kami terbiar dan dihina. Dulu kami dijanjikan kondominium, tapi kondominium tersebut di Singapura. Kami mana ada pasport."

Presiden Perkasa juga diminta memberi ulasan mengenai PAH1M. "Aku nak ulas apa? Aku bukan binatang!"

Kerajaan Malaysia berharap agar penubuhan PAH1M dapat membela nasib haiwan-haiwan di Malaysia. Selain dapat memahami masalah haiwan, Sharifah Zohra Jadeen juga dapat memahami masalah tumbuh-tumbuhan dan sungai. - wartawan Johan

hahaha

Anonymous said...

Bingai

Umi Nazrah said...

baru search tengahari ni! haha. baru ku paham. glamer blog ni keluar 1st search. hehe :D

Anonymous said...

sebab semua sutdent kat situ nak talipon galaxy.....student sekrang ni penakut...hehehehe

maszull said...

assalamualaikum fiz...susah juga ni...;)

Nur Fauzi said...

kite serupa.
seriusnya daku ingatkan dia india melalui penampilan pakaian.(jangan racist ok)
tengok rambut pun karat (sivaji the boss kata macam kari tumpah atas kepala).

rupenye....

Nur Fauzi said...

eh....ade anon yang komen 'kepanasan' la.
kelakar.

Zurina Hj.Zainal said...

listen!! hahahaha! tak tau jawab ckp je la...kan kan kan...

Anonymous said...

alahai, semua nk ngaku melayu walaupon bukan melayu... nk dpt keistimewaan org melayu katakan?. nk wat cam no layan ajer la...

Chel Alalguring said...

huik teruknya mcm tu. hYaaa

Ammu said...

Anonymous, mengapa anda tak berani nak guna nama sendiri?dlm banyak2 komen di atas hanya anda seorang je yg support Presiden Kelab Binatang itu.Jgn cakap student sekarang penakut, but u r the coward sebab tak mampu nak jawab dedahkan nama sendiri. Klu u kata Bawani tak patut mempersoalkan tentang sistem pendidikan percuma disebabkan negara kita belum mencapai taraf negara maju, mengapa Cik Pah yang profesional lagi hebat tue tak terangkan kat Bawani?Susah sangat ke? Tetapi bercakap mengenai binatang dalam forum Pelajar dan Politik buat ape? Fahamkan dulu kenapa rakyat mengkritik Kak Pah.

beehaa said...

Ooh patut lah pun..

beehaa said...

Nape shark fins jd issue.
Respect lah sngat..cik pah ni kuat kipas..dia ni kalo dah bekerja hmm sgt sesuai kipas bos besar.kalo jd manager sgtlah x best staff bwhan nye..

philo87 said...

mmg betol tp aku xstuju cara cik pah tu menjawab. jawab lah secara fakta...ni x, listen10x tu juga yg di cakapkan. siap ada binatang lg. mcamni ke degree holder? such an Arrogant people....

Zul said...

Gadis India tu da dapat peluang bercakap..cukuplah... Semua nak percuma? bankrup la negara.. terpengaruh dengan pembangkang... tak tau bersyukur dengan apa yg ada.

Anonymous said...

This is all bullshit. People out there. Come on.. Talk to me.. I'm listening...........................................................................................................................................

Anonymous said...

Tanggichi.....kalau mau bagi soalan...kasi pelan2...satu2..kasi clear. Tanggichi cakap guna microphone..satu dewan boley dengar...no need to jerit2.. kasi satu soalan..kasi Sharifah jawab.. abis jawab..kasi satu kali soalan lagi... Tanggichi no need to google all numbers..all percentage from all over the world. sebab kalau tanggichi buat itu macam...org lain susah mau faham.. tanggichi kalau mau tanya soalan..kasi trussssss tanya... appa kasi contoh aa "negara lain beri pendidikan percuma...kenapa malaysia tidak?" yeazy rite?...

Admin said...

dia jawab mcm org x berpelajaran

Anonymous said...

Padan muka...kalau segalanya tak kena, jangan study di UUM, jgn tinggal di M'sia

selipar putih said...

slow pulak tenet aku ni..nanty nak gi usha lah..

Anonymous said...

aku rase la, bukan masalah pendidikan percuma ke ape ke, yang aku pelik, apesal tak jawab betul2 soklan tu n apasal dia nak potong cakap student tu. kalo betul ade jawapan yang bernas, just rilek n reply back with the best answer. baru la semua org boleh paham.

~Setanggi Syurga~ said...

Oh Universiti ku terchinta.

p/s~Ramai yang boleh jadi pemimpin tegar dalam komentar-komentar di atas. Terutama en/pn/cik Anonymous yg sokong listen listen listen..

Anonymous said...

Bagi aku la kan, Puan sharifah tu, sebagai seorang yang berpelajaran tahap degree sepatutnye jawab la ikut standard degree, jangan la suruh student tu pegi blah dari malaysia kalau dia nak free education. Dah namenye student, masih belajar, kite yang dah bijak pandai tahap degree tu la bagi tunjuk ajar yang sepatutnye kat dia, bukannya mengaibkan, memalukan dan mengusir dia dari universiti tu. Sabo jer la nengok betapo riaknyer dia dgn status degree nyer tue

Ana farha said...

Akak singgah blog awak ni br akak tau sebab listen jgn hangat dik.. Dr maza pun siap nk jumpa ngan dak bawani ni...
Akak pun rasa x patut lar sharifah tu ckp cam gitu.. Klu tak nak jawab pun bg lah respon atau teguran dgn elok.. Hurmm..

Anonymous said...

Kesian iqa nie.. ko mesti sekor dr binatang tu kann...

Anonymous said...

Cik anon..Cuba bukan negara maju pun okkayyyy...adakah anda sebenarnya kakpahlistentome?

Anonymous said...

kata kt indon ramai yg x dpt lnjut pljaran xdak duit nk biaya pndidikan

SBB TU LA KITA NK PENDIDIKAN PERCUMA BG PELUANG SEMUA ANAK2 KITA BELAJAQ

ih ih ih hat tu pun xmau xtau nk kata apa dah la

Unknown said...

kena listen betul2.......

Anonymous said...

Fakta mesti la ade nombor. Kalau mcm tu birthday ko tulis bulan jela. IC ko tu gune no blakang je yg 4 angka tu.

Anonymous said...

Seronok bila rmai yang persoalkan tindakan saudari sharifah ... Tapi saya tak nak kata apa mahasiswa n siswi sekarang semua bijak pandai.. Cuma saya naka tanya satu la.. Nak pendidik pecumakan.. Apa kata mahasiswa semua beri tuisyen free kepada adik2 pmr n spm selama setahun atau buat program pengajaran selama setahun and tiap minggu ada 1 kali kelas mengajar.. Lepas tu rasa macammana beritahu k... Betul ada orang tua lama kata budak u sekrang lebih bijak tapi tidak pandai menilai.. Lebih bijak menhentam dari mencari jalanan pendamaian... Taniah pada anda sekelian..

ZaridaIshak said...

oooo... kiranya inilah isu yang sedang popular sekarang... pening kepala mak mikirkan.... :D

Eray Majid said...

each one of us ade rights untuk tanya soalan, so be it.

nie tak orang tanye pasal free education, dia jawab masalah2 binatang. bila dah tak pandai tu satu hal, nie tambah pula dengan kesombongan tak bertempat. memang bodoh sombong. stupidification.

http://welovesusuibu.blogspot.com/2012/11/set-d-shaklee-wajah-cantik-bak-bidadari.html

Anonymous said...

Nak tanya apa masalahnye dengan pendidikan percuma....????? kenapa nak sokong si Sharipah O level tu...??? Bagi hujah tahap bangang...dia tak layak pun ada kat situ takat achievement jadi presiden SW1M (bodoh nyer accronym)

Lagi satu cukai yang kerajaan dok kutip nak buat ape? bagi jadi negara maju dengan duit ke...negara takan maju kalau base pada infrastruktur yang di bina...yang penting adalah melahirkan pelajar2 yang berkualiti. Macamana pelajar nak ada kualiti kalau awal2 lagi dah dibebankan dengan hutang... sekarang amik degree dalam negeri dah kena bayar puluh ribu.. Orng berduit okla...cuba yang takde duit... sapa yang nak tolong kalau bukan kerajaan......

Anonymous said...

nak request doodle "listen,listen,listen" boley?
HAHAHAHA...

Anonymous said...

@Iqa Syafiqa hahahaha... klaulah ada Harian Metroll ni... mesti jadi pisang goreng panas.. laku lah! :)

Anonymous said...

Kalau semua nak percuma, budak x reti menilai ilmu.... sesuka hati datang atau ponteng kelas...
mana nak cekau duit nak buat kertas peksa, nak beli cermin tingkap yg dipecahkan dek budak, nak buat sukan, nak buat aktiviti keagamaan.... anak nak cemerlang. bengkel menjawab soalan pun nak sekolah tanggung.mak bapak kalau datang sekolah utk pibg, orientasi, ramah mesra nak kena bg makan... kalau x balik kang mengata.... mana nak cari semua tu.... kang dapat bantuan RM100, budak kata mak dah guna bayar kereta... Sdgkan anak buku pun xde.... semuanya nak percuma... tp astro, android, aircond semua ada.. x puas lagi kerta 2-3 biji tp bantuan baitulmal minta juga..... nak percuma lagi? HAH!
tp cara cik PAH tu aku x sokong... kena g belajar komunikasi lg yerrrrrr..!

Anonymous said...

Saya tak sokong mane2 pihak.. cuma kita kena tengok situasi untuk kedua2 belah pihak..

Pada Sharifah, sebagai seorang speaker, memang perlu bersedia dengan segala informasi untuk menjawab segala soalan yang akan diajukan..
Paling penting, emosi kena jaga, kena tau hormat orang, walaupun semua ni mahasiswa, kecik lagi, tapi kena ingat mahasiswa lah yang akan memimpin negara ni pada masa depan..

Rampas mic tu memang x patut sebab memang dah x respect orang..

Untuk bawani pula, memandangkan ini adalah forum, memang kita boleh bertanya apa2 sahaja dalam forum.. ada satu komen dari anon juga sebelum ni mengatakan mungkin sharifah rampas mic sebab ni adalah rakaman dan melibatkan politik, sebab tu sharifah takut.. saya sama sekali tak bersetuju sebab tajuk ceramah ni sendiri adalah "seiringkah mahasiswa dan politik?" jadi, memang confirm ceramah ni boleh ditanye pasal ape2 lah kan.. cuma dari video yang saye tengok apabila sharifah ni nak jawab, Bawani tidak berhenti tapi meneruskan hujahnya lagi.. sepatutnya bawani biarkan sharifah tu menjawab dahulu, kalau x puas hati, tanye lagi.. juga x silap saye mase tu forum tu dah hampir selesai ke macam mane ntah, so bawani tiba2 bangun walaupun dah terlepas waktu forum..

Jadi berdasarkan situasi, mungkin saye setuju dengan sharifah tu.. mungkin die rampas mic sbb nak menjawab soalan bawani, kalau x mungkin tak akan abis forum tu..
cuma tindakan die tu agak keterlaluan bagi saye..

cuba letakkan diri kita dalam tempat pihak masing2, ape yang kite akan buat kalau jadi situasi macam ni.. lepas tu, barulah kite boleh hakimi orang lain..

sekadar pendapat saya yang kerdil ini.. peace.. no war.. =)

Mimpi moontah said...

Melayu ke?
Kata pepatah cakap sampai kiamat pun xkan jadi melayu kalau keturunan itu muslim
Bukan menghina..walaupun lahir dari keluarga islam..kalau muka mcm tu dan tentu keturunan datuk nenek dr india atau sepesen dgn mukanya..so xyah ngaku melayu la..
Just tertarik dgn status "owh melayu islam mcm aku juga"

Apa apa pun elak la samakan manusia dgn binatang.
Secara fitrah pun ikut sains suka buat eksperimen kat tikus putih dulu baru kasi manusia try..
Mcm la tikus tu dgn manusia SAMA..hehehe

Mimpi moontah said...

Muslim keturunan india latu sampai kiamat pun xdapat jd melayu

Anonymous said...

@saifudin abu izzudin

Nadai..... sape kata negara kite tak maju... negara kite ni antara negara ketiga termaju... tolong la wahai saudara/i... nk kuar statement pun agak2 la.. takda ilmu jgn pkai tembak je... nampak sgt la..

Anonymous said...

Tp jawablah dgn fakta bukan dgn cara merampas mic... nampak sgt lemahnya pemikiran cik pah kita ni!!!.. pelik mcm mana beliau boleh mnjadi seorang president kpd sebuah badan NGO (SW1M).. tak ada kredibiliti dan semangat demokrasi..
'LISTEN'... mohon CIK PAH sambung belajar untuk subjek 'public speaking' ok...

Atia_gadismelayu said...

haha.. sampai budak kecik pown rasa nak sepak.. heeee~

jom tengok ulasan atia pulak--> http://atia-gadismelayu.blogspot.com/2013/01/listen-listen-listen.html

Kandar Mosh Distro said...

Kes ni dah bukan masuk soal siapa salah siapa betul. Kalaupun soalan Bawani tu agak melulu, tetapi dia cakap berdasarkan fakta. Kena ingat jugak, dia itu pelajar. Maksudnya dia tanya untuk belajar. Kalau salah Si Pah tu sepatutnya jawablah dgn keprofesionalisma. Jangan merepek macam nak ajar budak tadika. Ini kah contoh jawapan selaku pengerusi sesebuah organisasi? Sikap angkuh dan berlagak tetapi bodoh. Akhirnya memakan diri. Tuhan itu maha adil.

Kandar Mosh Distro said...

Kes ni dah bukan masuk soal siapa salah siapa betul. Kalaupun soalan Bawani tu agak melulu, tetapi dia cakap berdasarkan fakta. Kena ingat jugak, dia itu pelajar. Maksudnya dia tanya untuk belajar. Kalau salah Si Pah tu sepatutnya jawablah dgn keprofesionalisma. Jangan merepek macam nak ajar budak tadika. Ini kah contoh jawapan selaku pengerusi sesebuah organisasi? Sikap angkuh dan berlagak tetapi bodoh. Akhirnya memakan diri. Tuhan itu maha adil.

Anonymous said...

Xsokong mne2 pihak pn..
dh tgk dh..
bg sy Bawani tu lgsung xrespect.. dhla blajo pn kt ipta..sptutnya tlglah berckp dgn sopn dan xperlulah nk prookasi. yg pliknya npe lah mse dh hjg prorgm bru nk tnye.. sy taw coz uum rmai jg kwn sy stdy kt sne..
yg Sharifah tu buknnye panel mlhn dye hnye moderator sje.. ptutnya Bawani g lah tnye pd panel bukn pd Moderator..
lg 1,sptutnya Sharifah pn kna lah pndi bgtaw jwpn... jgnla nk kaitkn dgn animal pula..