Baca Entry Latest Nie Jugak!

27 January 2013

Doaku Untukmu Dr Aafia Siddiqui

Assalamualaikum w.b.t

Pada bulan Ramadhan 2011, si ibu menerima panggilan telefon dari Aafia yang terpenjara di Amerika . Ibunya pun menangis bila terkenangkan nasib cucunya harus melalui penderitaan, cucu laki-lakinya masih hilang, dan anak perempuannya masih tidak jelas bila akan bebasnya, kecuali dengan redha Allah.

Tahukah apa yang Aafia katakan kepada ibunya?
"Wahai ibu janganlah menangis, saya gembira!” (Subhanallah, kenapa dia gembira?) “Wahai ibu, setiap malam dalam mimpiku Rasulullah SAW mengunjungiku. Lalu Rasulullah SAW mengajakku untuk menemui isterinya Aisyah ra, dan mengenalkannya kepada isterinya dan beliau berkata pada Aisyah.. inilah puteriku Aafia..” Subhanallah. ( rujuk:http://tausyah.wordpress.com/2012/10...lah-dan-aisya/ )
Siapakah Aafia?

Dr. Aafia Siddiqui dilahirkan di Pakistan dan menjadi rakyat Amerika merupakan satu-satunya saintis neurologi di dunia yang mempunyai PHD dari Universiti Harvard. Juga mempunyai 144 sijil dan ijazah kehormat dari institusi serata dunia termasuk dari MIT. Beliau juga seorang hafazan al-Quran dan seorang mujahidah. Tiada seorang wanita barat yang setara dan setanding dengan pendidikan beliau.


Beliau diculik bersama 3 orang anak kecilnya selama 5 tahun tanpa khabar berita sehinggalah 4 orang tahanan Bagram yang berjaya melarikan diri mendedahkannya tentang banduan 650 yang tidak ketahui namanya. Mereka hanya mengetahui dia adalah seorang wanita Pakistan dan seorang ibu yang dipisahkan dari anak-anaknya dan setiap hari mereka akan mendengar wanita tersebut menjerit akibat diseksa. Seterusnya Yvonne Ridley seorang wartawan Britain mendedahkannya secara besar-besaran di sidang wartawan tentang siapa sebenar banduan 650. Sejak dari itu seluruh dunia ingin tahu apa yang telah terjadi kepada Dr. Aafia dalam tempoh 5 tahun tersebut dari 2003-2008 dan apa kesalahan beliau dan kenapa tidak dibicarakan. Penipuan Amerika tentang tiadanya banduan wanita di penjara Bagram akhirnya terbongkar bersama skrip-skrip ***** untuk meyelamatkan maruah FBI Amerika. 

Yvonne Ridley mendedahkan kisah Dr.Aafia



Semasa di dalam tahanan di Bagram beliau diseksa dan dirogol setiap hari dan dinafikan haknya sebagai seorang wanita. Dipaksa menggunakan tandas lelaki dan bilik mandi yang terdedah dan boleh dilihat oleh pengawal-pengawal penjara. Situasi beliau sepanjang penahanan tersebut amat meyedihkan sehingga beliau hilang ingatan. Nasib anak-anaknya selama 5 tahun tersebut juga tidak diketahui oleh sesiapa sehingga sekarang.

Sehingga kini tiada dakwaan tentang kegiatan beliau bersama Al-Qaeda oleh pihak Amerika hanya melainkan dakwaan cubaan membunuh seorang askar Amerika dan FBI semasa di dalam tahanan di Afghanistan. Amat pelik apabila perbicaraan ini dilakukan di Amerika sedangkan kesalahan tersebut dilakukan di Afghnistan. Juga tiada bukti yang beliau melakukan cubaan bunuh melainkan beliau ditembak di perutnya sesama di dalam tahanan oleh askar Amerika kononnya untuk keselamatan diri. 

Aafia kekal di pusat tahanan Amerika di New York, dengan keadaan tahap kesihatan yang amat teruk, beliau juga sering dihadapkan dengan penghinaan yang memalukan, dibogelkan dan di siasat seluruh rongga dengan cara yang amat menghinakan setiap kali beliau menerima pelawat secara sah ataupun selepas muncul di mahkamah. Beliau kemudiannya menolak untuk berjumpa dengan para peguambela beliau. Satu laporan juga menyatakan bahawa beliau berkemungkinan menghidap kerosakan sel-sel otak dan sebahagian dari usus kecil beliau telah dipotong dan dibuang. Peguamnya berkata bahawa Aafia menunjukkan gejala-gejala yang konsisten dengan penghidap Tekanan Perasaan Disebabkan Trauma (Post Traumatic Stress Disorder).
Skrg tahun 2013, tiada kata pembebasan untuk saudari seIslam kita ini.

Tiada apa yang mampu kita lakukan. Hanya doakan yang terbaik buat beliau. Moga Allah menolong bukan sahaja beliau, malahan tahanan2 Muslim dan Muslimat di penjara2 Yahudi di luar sana. Andai beliau mati di dalam penjara dalam keadaan dianayai sedemikian rupa, mati beliau adalah mati syahid.

"Ya Allah! Tolonglah mereka yang dizalimi. Tolonglah kami umat Islam! Aamiiin."

Justice for Aafia. Sharing this!!


27 orang comel komen:

Aina Sofea said...

Kesiannya dia . Dah pandai , akhirnya jadi gitu . Apa salah dia ? Eish eish eish ... :(

Azza Afdzal said...

Masyallah...sama-sama lah kita berdoa supaya belaiu selamat...

nabila biela said...

jahat giler..huhu...fiz..jom join sgmen sy..http://comey-comeyblog.blogspot.com/2013/01/segmen-jom-blogwalking.html

Cik Fie said...

semoga beliau tabah menghadapi dugaan :(

NUR ASMA' BINTI MUHAMAD SAH said...

MasyaAllah! Dunia Akhir Zaman.

NUR ASMA' BINTI MUHAMAD SAH said...

MasyaAllah! Dunia Akhir Zaman.

Anonymous said...

Mula2 masuk iraq, cendekiawan islam dan keturunannya di buru dahulu untuk di bunuh. Begitu juga dia bosnia, bukan shj cendiakawan tp juga buku penemuan, ciptaan dan ilmu cendiakawan islam.. Hal yg sama dgn 650 tahanan ini.. Misinya satu, x mahu islam tu bangkit seperti dulu..

Sally Yatiey said...

Kesiannya beliau..
Semoga beliau tabah menghadapi dugaan ini..

zaxx said...

masyaAllah..kejamnya pihak yg terbabit..:( sedih mengenang nsib saudara kita itu..sekalung doa semoga beliau diberkati Allah sentiasa...

Rusuk Kiri said...

Sesungguhnya Allah mendengar doa orang2 yang dizalimi. Semoga dia mendapat ganjaran pahala diatas setiap kesabaran dan kepedihan yang ditempuhinya. Allah Maha Besar dan tiada penolong yang sebaik2nya melainkan hanya Allah s.w.t

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

semoga beliau tabah

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

semoga beliau tabah

Lyeen De Syifa said...

Asatgfirullah alazim..kejamnya mereka..:( zalimnya...hingga dilakukan sedemikian..astagfirullalazim..semoga allah melindunginya...ya allah selamatkanlah mereka yg teraniaya oleh manusia yg rakus dan tamakkan harta...

Asmaroni Rahman said...

adakah kita layak dikatakan beriman sedangkan kita tidak pernah diuji??
beliau seorang yang hebat, layak mendapt syurga allah.... semoga allah memberi khabar berita gembira padanya dan dilapangkan dada

aimaniman said...

Amerika kan takut bayang2 sendiri,, cerdik pandai Islam diseksa dan dibunuh., didakwa dgn pelbagai tuduhan yg dibuat2., semoga mereka dapat balasan setimpal nanti,,

muna munie said...

Mungkin mereka takut orang Islam lebih pandai dari mereka. Ya Allah, selamatkanlah dia.

♛ Oziz ♛ ➜ We are Partner said...

MasyaALLAH .. Sampai begitu sekali dorang buat ..

Hanna Nabiella said...

kesiannye dy, nie mesti kes owg amerika jeles dgn kepandaian dy..heumm,

najihahfara said...

allahuakbar. semoga x terjadi disini

MaYa MustWany said...

Asatgfirullahalaazim ...kesiannya..cantik sangat beliau..pe la nasib dia sekarang..pe la jadi kat anak2 dia..kejam nya amerika..semoga mereka dapat balasan setimpalnya dari Allah swt..amin..

the tempo of life said...

ya Allah, kejamnya mereka ni. mungkin sbb dia org islam yg hebat, maka org barat tak nak la ada org islam yg hebat wujud di dunia. entah la. tu anggapan saya je. apa pun, smga beliau di tempatkan di syurga

Anonymous said...

Sesuatu perlu dilakukan, para pemimpin negara islam yang lain perlu lakukan sesuatu, sampai bila nak biarkan Amerika dan Yahudi buat macam ni...Tolonglah...

Nadia Johari said...

Y Allah..sedihnyer baca..

Remy hazza said...

Ya Allah... seksanya hidupnya.... semoga Allah selamatnya....

misz_eyza said...

berdoa semoga dr aafia dibebaskan segera. tiada usaha ker dari negara2 Islam lain nak menolong dia?

Che Rosliza Che Mat said...

Kejamnya...kenapa dia di perlakukan seperti itu....Sedihnya...

Mizz Hatver said...

Sedihnya. Dulu cantik. Sekarang... Ya Allah . semoga dia akan dimasukkan ke dalam syurga ..jika dia mati dalam penjara itu. hate amerika hate amerika hate amerika hate amerika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...