Last updated!

19 March 2013

Sungai Gangga Tempat Pembuangan Mayat?



Assalamualaikum w.b.t

Apa yang kita dengar tentang sungai gangga adalah bahawa sungai tersebut adalah sungai suci, dan itulah yang selalu di opinikan oleh kerajaan India kepada dunia. Di sungai ini penduduk setempat menyandarkan hidupnya. Mereka melakukan banyak hal di sungai ini mula mencuci pinggan sampai dengan mandi untuk membersihkan badan.

Namun tahukah anda, bahawa disungai ini sebenarnya juga merupakan tempat pembuangan mayat bagi keluarga-keluarga miskin yang tidak mempunyai bayaran untuk mengkremasi anggota keluarganya yang telah meninggal. Mayat di buang di sungai ini sebagai tempat pengebumian mereka.

Sering di temui mayat di tempat ini dalam keadaan yang sudah membusuk dan sangat mengerikan, bahkan ada kalanya mayat-mayat tersebut di makan oleh binatang seperti burung dan anjing. Sungguh tempat yang sangat seram dan menakutkan.

Betapa pun mayat adalah manusia yang sudah tidak bernyawa, sebenarnya mereka juga harus dihormati dan di muliakan. Namun mungkin memang begitulah penduduk setempat menghormati dan memulyakan mayat-mayat tersebut.

Gambar-Gambar di bawah ini akan membawa anda kepada sebuah cerita yang sebenarnya tentang sungai gangga yang selalu disebut-sebut sebagai sungai suci.
















P/S : Sory kalau entry agak berat untuk minda.


23 orang comel komen:

Nurfaezah Abdullah said...

aigoo nak termuntah tgk gmbr2 tu :/ seram pun ada gak..

Faeytynn Zayn said...

tak boleh tanam kat tanah ke? kesian betul tengok mayat tu

Shakirah Rosli said...

perlukah semua itu? err gelilah.tgh mandi2, basuh2 baju, tetibe mayat busuk lalu.. --'

Wanie Zunidan said...

Assalamualaikum .
Errr , menakutkan tengok mayat-ii tu

Mieza Jhaa K said...

Erkk mesti busuk..xhingin nk pergi sana.. eii

Fiza Suhaimi said...

Assalamualaikum apit.
Sungai Gangga, tetiba seram bulu roma.

farhan irfan said...

diorang tak ckp tanah katanya

AmalinaLee said...

Okay seram :/

Shida Radzuan said...

uihh..gila..depa blh bt rilek basuh kain la mndi la..haihh

ELeEa said...

xsangka camni pulak jadinya
maybe sbb sungai tu suci then campak mayat dekat situ

syahirah said...

menakutkn..
slumber je basuh baju.
caner tu ?

Cheida_Mymee said...

Taraf kehidupan mereka disana memaksa mereka melakukan sedemikian.. Inilah akibatnya bila terlalu membezakan darjat dan kasta sesama manusia.. smpai ke mati pon masih membezakan.. Ingatkan depa ni bakar dulu mayat then buat abu2 dalam sungai tu ja.. rupanya ada yang buang terus macam tu..
sungai suci tempat orang mereka mandi untuk buang dan suci dari segala dosa erkkkk... (-__-!)

NKA said...

As Salam Apit...

Mesti bau busuk sungai ni sbb dipenuhi dengan bangkai manusia kan...Susah juga hidup disana kan..

Penawar Segala Penyakit 900% Lebih Kuat!

Khairul Zamri said...

Baguih betul tempat buang tempat mandi tempat lepak tempat basuh

Cik Fie said...

menakutkan betoi =_=

Nurul Ain Atikah said...

:)

deno said...

erk.. buang mcm tu je mayat... eii... mesti byk penyakit kat situ

Solehah Shamsuddin said...

opsss terkejut tgk gmbr mayat2 ni tgh2 malam cmni baca entry ni...

Nurul Aini said...

Allah..kejamnya menzalimi mayat. Kesian orang miskin..ditindas macam tu. Alhamdulillah, kita jadi islam. Islam tak kira status kaya atau miskin, manusia tetap diperlakukan dengan adil dan dihormati mayatnya.

D i n said...

haiyoooo sangup lagi main air sungai tu baq hang.bangkai mayat depan mata ja ==

MawardiYunus said...

errrkkk.. apakah.. terkangkang semua mayat2 tu huhu

Nadia Johari said...

boleh plak depa dok mandi dan minum2 air tu lagi..yurkkk

Nur Dzafirah said...

kesiannya~~~