Last updated!

23 March 2013

Melapah Gajah Seperti Melapah Lembu



Assalamualaikum w.b.t

Inilah yang berlaku di Zimbabwe. Setiap kali ada bangkai binatang mati mereka akan melapahnya seperti lembu. Bukan calang-calang binatang yang dilapah, ia termasuk gajah! Serupa nak buat kenduri plak diorang nie. Tapi inilah yang berlaku di negara Zimbakwe.

Berpusu-pusu orang datang untuk memotong daging gajah berkenaan. Bayangkah lah gajah. Kita yang lapah lembu pon dah besar kan. Kasihan tidak sampai 2 jam pun, rangka saja yang tinggal .Memang betul-betul lapar mereka ni. Hahahaha. Dasyat gak. Kulit gajah kan tebal, memang betul2 tajam pisau diorang guna nie. 





P/S : Dah macam kenduri kendara plak. Hihihi. Agak2 tulang gajah tue tak buat sup tulang ke?


13 orang comel komen:

Hasri Anis said...

kedahsyatan yang teramat sangat.. kalau tulang tu dibuat sup.. memang tak muat la mulut ni nak menyumbatnye :D

MawardiYunus said...

giler kentang diorang nie hahaha.. itula kan bila dah lapar.. apapon jadi kan

Harith Iskandar said...

fuhhhh...lauk gajah ehehe :)

Lissa LaLissa said...

errr... berselera nya dorang makan,.. erk. >.<

Mysyah Holiday said...

brape lama nk rebus ekk... liat tu !!hu3

Cik Fie said...

pergh !! besar tu !! mesti kenyang :)

Syuhada Nasya said...

ya allah.. dorang mkn gajah ka? ishhh hahaha

Lyeen De Syifa said...

boleh buat gear box tu..ahhaha..besarnya gajah...

Solehah Shamsuddin said...

giler la diorang ni. makan gajah macam xberhari2 makan je dh

Faeytynn Zayn said...

makan dari bangkai? euuu

Nurul Aini said...

Kesian diorang..memang keadaan dekat sana tak sama macam dekat Malaysia..Dekat Malaysia berlimpah ruah makanan..Sampai kadang2 kita tak sedar, kita membazir..

MaYa MustWany said...

cian pulak..takut pupus lak gajah di dunia ni :(...

anjing2 dah usya je tulang tuh..

Nadia Johari said...

satu kampung makan ni