Last updated!

31 March 2013

Keberanian Adik Ahed Menumbuk Tentera Israel





Assalamualaikum w.b.t

Pada 28 November lalu, seorang kanak-kanak perempuan Palestin mengejutkan dunia apabila klip videonya berhadapan tentera ganas Israel tersebar dalam Youtube.

Anda saksikan sendiri bagaimana garangnya adik Ahed Tamimi, 10, yang langsung tidak menghiraukan kehadiran dengan rejim tentera Zionis di depannya.


Malah dengan tanpa rasa takut, dia mencabar anggota tersebut termasuk MENUMBUK anggota-anggota tentera Israel yang lengkap bersenjatakan rifel automatik M-16. Paling hebat, walaupun dikejutkan dengan balingan bom asap, Ahed tak hirau malah menjadi SEMAKIN GARANG!

VIDEO --> TEKAN

Disebabkan keberaniannya itu, adik Ahed disambut bagai wira sewaktu dijemput untuk ke Turki baru-baru ini. Ketika ditanya wartawan yang mengerumuninya, Ahed dengan tegas menjawab:
”Saya tidak takut langsung dengan mereka (tentera Israel). Saya nak tunjukkan keberanian rakyat Palestin!,” katanya sambil tak putus-putus menujukkan simbol kemenangan di jarinya.

P/S : Padan muka kau Israel


9 orang comel komen:

Adib Veron said...

Hahaa padan muka :P

eyka said...

ALLAHUAKHBAR!! Tidak kita sangka-sangka budak yg masih kecil lagi,sangat berani utk menentang TENTERA ISRAEL tu..Semoga ALLAH sentiasa melindungi adik ni..

Cik Fie said...

haha . padan muka israel ! hebat la gila budak ni ! tabik kat budak ni :")

Saadah Baek said...

berani nya lah :) baru 1o thn plak tu .. semoga palestin akn bahagia satu hari nnti :')

Lyeen De Syifa said...

alhamdullilah...smoga palestin akan lebih ramai org mcm budak ni...biar pdn dgn israel tu!

Mieza Jhaa K said...

Sungguh bersemangat budak ni..

Nurul Aini said...

SubhanaAllah..hebatnya adik ni. Kalau saya sendiri agaknya tak seberani dia. Moga kena tempias keberanian adik ini dekat saya.

Solehah Shamsuddin said...

Ye, Adik Ahed ni mmg berani. Tapi npe dirakam eh?

Nadia Johari said...

dah tengok videonyer..ramai gak masa tu..siap wartawan..