Last updated!

01 March 2013

Dua komando Polis Maut Terkena Serangan Mortar di Lahad Datu

Assalamualaikum w.b.t

Dua komando polis terbunuh setelah terkena serangan mortar di Kampung Tanduo, yang menjadi kubu kumpulan penceroboh bersenjata dari selatan Filipina hari ini. 

Mereka terkena serangan itu ketika sedang berkawal di satu daripada pos di sekitar Kampung Tanduo.

Wartawan Bernama yang berada di kawasan Felda Sahabat 17 di perkampungan itu berkata mayat dua anggota keselamatan itu diusung oleh polis dan dimasukkan ke
dalam sebuah trak polis untuk dibawa ke Hospital Lahad Datu.

"Sehingga kini tiada pengesahan polis, kami hanya melihat mayat dengan boot hijau diusung ke dalam trak tersebut," katanya yang terpaksa keluar dari kawasan
Felda itu setelah diarahkan pihak berkuasa.

Pada 2 petang, beliau berkata pihak berkuasa mengarahkan wartawan keluar kerana khuatir keselamatan mereka berikutan insiden tembakan masih berlaku.



“AL-FATIHAH KEPADA G/17984 skuad 2/2006″ INSP ZULKIFLI MAMAT DAN SJN SABARUDIN DR UNIT 69 KOMANDO YG TELAH TERKORBAN SEMASA PERTEMPURAN DI LAHAD DATU HARI INI. G/17984 skuad 2/2006″ 




18 orang comel komen:

aizu's life said...

allahuakbar..
sedihnya baca.. smoga keselamatan penduduk kat sane dilindungi sewajarnya.. kite pernah skolah kat sahabat 16 dulu :'(

Seneorita Baharin said...

SubhanaAllah..semoga semuanya selamat disana..aamiin..

Mrs Velentine said...

betul kah ni???al-fatihah

permatabiru said...

alfatihah semoga semuanya selamat di lahat datu

http://mjdzulkif.golokemas.blogspot.com said...

innalillahhirooji'un.....! smoga rohnya ditempatkn bersama roh org2 yg bertakwa...

golokemas said...

innalillahhirhoji"un....smoga rohnya ditempatkan bersama roh org2 yg beriman dan bertakwa........!

Mat Fazilla said...

Nah... Ni lah... Kita bagi muka... Apa yang kita dapat??

Mat Fazilla said...

Nah... Ni lah... Kita bagi muka... Apa yang kita dapat??

Nurul Aini said...

Takziah..besar pengorbanannya pada negara.

ateh moy said...

Alfathah..semuga tiada lagi yang terkorban

Anonymous said...

Alfatihah....moga roh dicucuri rahmat

Tan said...

May him rest him peace. Malaysia military should act fast in this issue.

Rushamir hakimie said...

al-fatihah...semoga ditempatkan di kalangan orang yang soleh.


p/s: follow my blog at Hakimieinderaputra.blogspot.com

Eyka Farera Zulaikha said...

Ya Allah,ciannye :'( AL-FATIHAH

aimaniman said...

Innalillah..
Kisah ni dah lama kann.. tp kita cool sangat, bila dah ada yg terkorban br nak bertindak.. biasa le,..kalau le yg meningal tu keluarga kita, boleh ke kita terima dgn mudah, sedangkan kita boleh bertindak lebih tegas sejak awal..

Nadia Johari said...

jgn sibuk sgt dengn pru..ingt org sbh ni..

Anonymous said...

Minta kerajaan bertindak lebih tegas

Etuza Ezawarna said...

alfatiha..serius sedih ..kematian yang tak terduga, rasanya inspektor itu belum puas hidup dan menatap wajah anak2 dan isterinya..apa daya dia mati syahid