Last updated!

28 December 2012

Kejam! Kucing Hidup Dijadikan Hiasan Botol Kaca!

Makin hari manusia makin pelik dan makin bodoh. Ingatkan dunia makin maju, pemikiran manusia nie boleh la maju ke hadapan tapi sebaliknya pulak yang jadi. Makin maju, makin bangang. Nilai moral dah takdak dalam diri. Ini yang berlaku pada dunia luar sana. Kekejaman yang berlaku kepada kucing hidup-hidup. Ya Allah. Kesiannya aku tengok. :-(

Terdapat seorang Jepun di New York sedang menjual suatu produk baru; yg dikenali sebagai 'Kucing Bonsai'. Apa yang orang Jepun ini buat ialah memadatkan seekor anak kucing ke dalam balang atau botol yang diperbuat daripada kaca.

Kemudian, dua batang straw akan dimasukkan ke dalam balang itu melalui dua lubang kecil yg ditebuk di atas penutup balang itu. Tujuan dua straw itu ialah satu utk memberi makanan kepada anak kucing itu, dan satu lagi utk mengeluarkan najisnya.


Untuk memastikan anak kucing itu membesar dan mengikut rupa dan saiz balang atau botol itu, dia akan memberi anak kucing itu makan sejenis dadah yang akan menjadikan tulangnya lembut, supaya badannya mudah utk mengikut bentuk dalaman balang itu. Dia hanya akan berhentikan pemberian makanan dadah ini sekiranya anak kucing itu mati.

Adakah penganiayaan dan pengzaliman seperti ini dapat dihentikan? Anak kucing itu pasti tidak boleh bergerak di dalam balang itu, apatah lagi utk membersihkan badannya, dan langsung tak boleh membuat apa-apa. Kalau dia menjerit sekalipun, siapa yang akan mendengar jeritan batinnya di dalam balang itu? 
Barangan yang zalim seperti ini telah dipasarkan secara meluas di serata New York, Indonesia dan New Zealand. Apa yang lebih menyedihkannya ialah, dia menganiaya haiwan yang tidak dapat mempertahankan diri mereka. Padahal masih banyak lagi objek lain yang boleh dikormesialkan... Bukan menzalimi benda hidup seperti anak-anak kucing itu!


Kami benar-benar mengharap penganiayaan seperti ini dapat dihentikan secepat mungkin. Jika 'kucing bonsai' seperti ini menjadi trend baru dan setiap orang ingin membelinya, tiada apa lagi yang dapat kami katakan lagi jika unsur-unsur kemanusiaan sudah hilang dalam sanubari manusia itu sendiri.

Betapa seksanya kucing dalam botol tue. Nak gerak tak boleh, nak berbunyi pon tak boleh. Comel-comel kot kucing-kucing nie. Memang xdak sivik orang yang buat macam nie. Memang bodoh tahap tinggi sekali. Takdak yang lagi bodoh melainkan orang yang buat nie. 

P/S : Kucing adalah haiwan kesayangan Nabi junjungan kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W. Adakah anda rela melihat kucing didera, dianiaya kejam seperti ini?? Hebohkan!


55 orang comel komen:

chemija said...

rase nak bunuh je org jepong tu !!! T___T

Dinie Aainaa said...

Ya Allah :'(

miss fluffy said...

okey!!yg ni mmg tak boleh terima!!kejam kot..ggrrr marah betoi..jd manusia apa kalau akal ada tak reti guna...emmphh

eszyamin said...

ya Allah aku xtau nk ckp apa wei...aku baru je bc artikel pasal Muhammad nabi kita syg kucing..siap bila kucing tido kt jubah nabi pon, nabi sanggup kerat jubah tu semata2 xnk kucing tu trjaga..

bangsat punya manusia yg dera kucen ni..aku nk je sumbat dlm tong bg mati berak kencng sume dlm tu..

Hafizatul Asyrin said...

<3 Banyak nya jasa 2012 kepada kita <3 http://hafizatulasyrinz.blogspot.com/2012/12/2012-yang-banyak-berjasa.html

Cik Fie said...

Geramnye !! Memang tak patut dorang buat camtu :"(

Alyn Adnan said...

kejamnye .. sedihnyeeeeee ..
bygkn laa klu kite yg jadi kucing tu .. ya Allah :'(

fanuiz said...

sian nyer. nak nages.!!! T.T

eyka said...

SUBHANALLAH.. Orang yang buat macam ni, memang tak berperikemanusiaan langsung! Hanya ALLAH saja yang dapat membalas perbuatan yang setimpal kepada mereka semua...

~Eizny Ejan~ said...

eee rase nk buat kat dia mcm 2 baru dia tahu ape rase kucng2 tu cam haram btol!

*xsngp nak bace sedeyy*

hamizah samsudin said...

ORG jepun mmg femes bab2 menganiyai binatang nih. Haritu, pasal ikan paus scra haram :(

Mish Apple said...

Ya Allah :'(

Bum Bumeyh said...

dah nampak sangat, orang jepun ni terencat gila. bukan stakat terencat, dah macam tadak otak. eishh, binatang pun nak buat bonsai-bonsai bagai. kucing pulak tu :(

nanti ak bonsaikan balek orang jepun tuu -.-

munirah :) said...

nama je orang jepun, nama je negara dia maju . otak lagi teruk dari zaman jahiliyah dulu . KEJAM T^T

fieda said...

bodo2 belaka org jepun ni..

Bintang said...

eii bengangnya. apa lah bodoh sangat diorang tu sampai buat cenggitu kat kucing2 tu.. huhu. kesian betul tengok :'(

EiracayoO said...

cuba kalau ORANG YANG BUAT KERJA JAHANAM tu masuk dalam balang...agak-agak best tak dia rasa ?

Lyeen De Syifa said...

astagfirullahalazim...kejamnya mereka..ish..ish...kesian kucing2 tu..

FaRaH_eEiN92 said...

kejamnye...
knp manusia sekarang terlalu kejam sampaikan melakukan seprti itu???
cian kucing 2...
huhuhu

Nurul Ain Atikah said...

kejamnye.
Dah la suka kucing comel tu.
rasa nak bela jah.
haaritu kucing kesayangan dah alri daari rumah. :(
Tah ape2 la negara jepun. Dulu, pray for japan bagai. Hmmm

Misz Fazie said...

apalah kejam manusia ni. ya Allah. dorang memang patut direjam macam ni punya perangai.

Nieyxzha Hassan said...

Terseksa binatang tu..kenapa la buat macam tu..

CiK FizA said...

Ya Allah ! Kejammmnyaaaa >.<

cian kucing2 tuh ;(

Ƞurul Ƨyafiqah said...

Ya Allah, Astaghfirullahalazim ! Tak sanggup nak tengok kucing tu diseksa sebegitu rupanya ! Nak nangis rasanya :'(

Jesica정수연MeMiy said...

sian nye

PrettieFabulousCalla said...

cian kucing . .tu. tak sanggup nak tengok :3

Busyra Bt Takiyudin said...

Ya Allah.. x da prasan langsung.. kesiannya..

FatihahRadzi said...

bodoh ! ini yang sepatutnya dikatakan orang bodoh lagi jahil . ;( . ya Allah , kesiannya ....

hime s said...

aku wiki mende ni, fbi da wat siasatan, its just a hoax

hime s said...

http://en.wikipedia.org/wiki/Bonsai_Kitten

Mas Zull said...

assalamualaikum fiz....kejam nyer manusia yg buat kucing tu begini...:)

Eurika Afiqa said...

Diorang ni akal letak kat kaki ke apa??..

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

cube biar dyer pulak yg letak dalam botol too... baru rasa camner ngn kucing too

♥ Anis said...

Kesiannya kucing-2 comel tu D: Eee kejam nya manusia, macam tk ade benda lain nak jadikan hiasan yg unik.

LaLa mhdnor said...

Ya Allah, kesiannya :(

sian kucing2 comel tu, nape xde perut dorang tu !

Khairun Solehah said...

kejam gila org tu -.-'

♕tashyra said...

Ya Allah,keluar air mata dah ni :'(

Farra DeLee said...

Ya allah! kesiannyee...sedih tgk...kalau dpt jepun tu, mati aku kerjakan! ishhh!!! gerammm~

✖BossKucing✖ said...

warrrggggghhhhh! kkeeejjjaammmmmmmmmm. .aku mmg xdpt trima manusia kejam ngn kucing.. tidaaaak.. *skt hti* T^T

Nadia Johari said...

kesiannyer ank kucing tu

NUR SABRINA FIRZANAH said...

kejamnya , takda perasaan ke ? huh

Mia Liana said...

kesiannya..

Nabila Aziz said...

Kita masukkan orang jepun tu dalam botol ! tak payah kasi dadah ..air longkang sudah cukup.

Are_Rull said...

giler! terus terbayang ank2 berbulu arul kt umh y comel2 lg innocent tu .. rasa nk rejam2 je org y buat kucing2 ni mcm tu .. !!!

Are_Rull said...

apit, mohon share di blog ye .. sy akn credit ke sini.. tq in advance ..

Azza Afdzal said...

ee bodoh betul la..aku kasi kurung org tu dalam botol krg...bia mati terus dalam tu...

Remy hazza said...

bodohnya manusia tu.......
kejam terlampau.....

3no gr33ny said...

nak nangis tgk ni

miszmieda said...

dasar bodohnyer mnusia yg wat gni..bgus kaC msuk dowg je dlm btol tuuu bru rsa sndry....bodoh seh dowg!!

Marliyana Mayamin said...

ya allah!!
sebak rase bila mengenagkan naseb kucing2 tu..:'(

hnahdy said...

gila ka apa.. hidup lagi kan. mesti bunyi kucing tu sayup2.sedihnya..

Cheida_Mymee said...

bodohnye!! semakin maju dunia semakin mundur peradapan manusia...

MaYa MustWany said...

kejam tul la..geramnya..bodoh la dok wat macam tuh..

jm said...

tiada hati perut gaknya...

Anonymous said...

Sape manusia bangsat ni haaaa????? Dasar anak haram.. Laknat sial babi pny manusia.. Celaka