20 December 2012

Dasyat! Titik-Titik Pon Boleh Jadi Potret


Assalamualaikum w.b.t

Percaya atau tidak, potret ini dilukis bukan daripada lakaran tetapi hanya dititik sebanyak 2.1 juta kali sehingga menjadikan potret tersebut kelihatan seperti sebenar (real). Ia dihasilkan oleh pelukis Miguel Endara di mana dia menggunakan kaedah stippling (dot @ titik) untuk menghasilkan potret yang menakjubkan ini.








 P/S : Gila dasyat art dia. Tekun gila kot. Even printing pun guna dot.. bergantung kepada size pixel.. tapi kalo manual guna tangan.. Mak aaiiiii!


20 orang comel komen:

Emas Putih said...

hahaha dasyat

faqihahhusni said...

nampak macam real je... huhu

Princess Syazliyana said...

awsome D:

Bunda_nora said...

memang dahsyat betul skill dan bakat orang ni..lua dari akal fikiran kita..kreatif giler kot..

mujagirl92 said...

unbelievable,, muja ni yang garisan biasa pun tak berbakat,, apatah lagi guna dots,, haha

Diari Si Froggie said...

memang sebijik nampak real lah kan.. terbaik lah.. pengsan kot nak buat titik2 nie banyak pulak tu.. mahu meleleh air liur buat. haha

Unknown said...

wah..dasyat la...sngt berbakat pastu pulak sangat kreatif..mmg terbaeek la..=)

Fatimah Nabila said...

wa..pasni apit ley la wat seni cmtu lak..

Unknown said...

wah... hebat... real betul gambarnya..

Anonymous said...

hebattt

♥ Nana BamBam ♥ said...

veri impress :)

PemilikCahaya said...

printing guna dot cmana? huhu..btw, semat pulak die kira berapa kali die main titik-titik tu

Unknown said...

nampak real pulak.

★Nurul Nadhirah Norsalim★ said...

smart lukisan dya :)

cik lisa said...

Hebat :o . Apit tanak cuba? Kihkih

Unknown said...

anugerah tuhan......
betapa halus dan teliti........

Awesome dreamer said...

Mak aii. Dahsyatnyaa. Lawa gila.

Unknown said...

speechless !! subhanallah :)

Nabila Abdul Aziz said...

ohh .. ohh..ohh..oh..speechless

Anonymous said...

hebat2