Last updated!

15 November 2012

Serangan Israel Yahudi Laknatullah Mengorbankan Ahmed Al-Jabari. Al-Fatihah.

Bumi Gaza bergolak awal pagi waktu tempatan (rabu) dengan satu serangan udara dilakukan oleh Tentera Udara Israel (IAF) yang mengorbankan ketua sayap tentera Hamas, Ahmed Al-Jabari di Gaza. Menurut laporan yang dikeluarkan Pasukan Pertahanan Israel (IDF), tujuan serangan itu adalah sebagai serangan balas kepada Hamas untuk melemahkan organisasi mereka. IDF menyatakan ugutan akan terus menyerang Hamas yang didakwa melakukan keganasan terhadap orang awam Israel dan bertanggungjawab untuk memperbaiki keadaan keselamatan di sekitar semenanjung Gaza.

Ahmed Al-Jabari, Ketua Sayap Tentera Hamas terkorban 
dalam serangan yang dilakukan tentera udara Israel. Al-Fatihah.

Beliau dan seorang pegawai kanan Hamas turut terbunuh apabila kereta yang mereka naiki dibedil melalui serangan udara.


Video Serangan Israel Terhadap Ahmed Al-Jabari dan pegawai kanan Hamas
Malaysia hari ini mendesak Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) khususnya Majlis Keselamatan PBB untuk mengambil tindakan tegas berhubung apa yang disifatkan sebagai tindakan ketenteraan tidak bertanggungjawab oleh Israel yang menyasarkan orang awam di Gaza. Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman berkata Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya serangan berterusan oleh aktiviti ketenteraan dan serangan udara Israel di Gaza, yang telah membunuh seorang pemimpin Palestin dan meragut tujuh nyawa termasuk dua kanak-kanak.


Pasukan Pertahanan Israel (IDF) berkata mereka kini sedang melancarkan operasi serangan terhadap Hamas, pejuang Jihad Islam dan lain-lain kumpulan militan yang lain. Kebelakangan ini, pegawai-pegawai Israel tekad untuk membunuh dan menyerang pemimpin-pemimpin kanan Hamas. 

Jurucakap Hamas, Taher Anunu memberitahu pemberita, keganasan yang dilakukan oleh Israel ini merupakan jenayah yang cukup kejam dan bakal memberi kesan jangka panjang. “Kerajaan Palestin akan memanggil mereka yang bertanggungjawab melakukan jenayah kejam ini dan rakyat Palestin sendiri mempunyai hak untuk bertindak balas,” katanya. Timbul juga kebimbangan yang serangan itu akan menimbulkan lagi perang ke kawasan sekitar.
Celaka lah ke atas kamu YAHUDI LAKNATULLAH!!

7 orang comel komen:

timm_bill said...

ya allah, bila nak habes smua bnda2 nie..huk3..dpt brdoa dr jauh je..

Qienah said...

Masyallah.. sebagai umat islam, kita perlu banyakkan berdoa untuk sesama islam..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

bilakah penghujungnya.........?

Anonymous said...

Celakala yahudi laknatullah!!!! Tidak layak kau tggl dbumi Allah ini!!!

Azhafizah Md Nor said...

Ya Allah! kekejaman yahudi tak pernah berubah! Sedih tengok kesengsaraan umat islam kat sana apatah lagi mereka yang hadapinya.Moga umat islam kita sentiasa dilindungi Allah S.W.T.Aminnn...

NUR ASMA BINTI MUHAMAD SAH said...

kesian tengok bayi yg tk bersalah tu

Anonymous said...

kenapa diorg benci sgt islam?..kalau lah diorg mendalami islam.Islam sgt cintakan keamanan dan Allah sgt menyeru untuk hambanya berbaik2 sesama manusia.Allah...bantu kami..hambamu..Allah..Allah..Allah..