Baca Entry Latest Nie Jugak!

05 April 2012

Laa..Lagu Bawaku Pergi Diharamkan Oleh Kerajaan Malaysia Ke?

Salam blogger dan salam sejahtera. Apit ada dengar yang lagu Bawaku Pergi nyanyian Zizan ft Kaka nie kena banned oleh kerajaan malaysia. Betul ke? Ish katanya lagu nie punca remaja kat Malaysia nie lari dari rumah. Aik! bukan ka masalah atau gejala remaja lari rumah nie dah lama? Sejak dari kurun kelapan masihi lagi (aku merapu). Tak pasal2 plak lagu nie jadi punca lak ye. Bila dengar balik lagu nie, memang lirik dia lain mcm sikit. Tapi maybe penulis lagu Bawaku Pergi nie iaitu Malique nak sampaikan mesej lain ke. Apakat kita dengar lagu nie dan baca lirik dia sekali jom!


Lirik Lagu Bawaku Pergi – Zizan feat Kaka

Tak pasal2 ja kena banned. Hahaha. Sedap apa lagu nie. Tak gitu lyssasecret? Hihihi. Kepada kerajaan malaysia, banyak lagi benda yang menyebabkan remaja rosak akhlak. Tue ha kat pub2, pergi lah haramkan. Apa daa. Mentaliti camna lah diorang nie. Kang aku cakap lebih2, datang pulak polis tangkap kat rumah kan. Kata negara demokrasi. Hak bersuara macam takdak ja. kih3. Inilah Negara Tanah Tumpah Darahku. Kalau nak ikutkan, banyak lagu dari negara barat berunsur negatif. Kat malaysia pown ada konsert2 yang melalaikan budak2 remaja nie. Yang tue xmau haramkan ka? Tepuk dada tanya selera. Salam.

p/s : baru ja tadi dengar kat radio Hotfm. hihihi. maybe dah xkena banned kot.



35 orang comel komen:

izan mama mia said...

lain telinga,lain dengarnya,lain orang,lain pemahamannya,antara remaja dan dewasa lain penafsirannya...apit.

deno said...

semua nak disalahkan... remaja lari dari rumah... lagu disalahkan. budak2 gemok, nasi lemak disalahkan.. belajar la menyalahkan diri sendiri...

Lyssa Faizureen said...

Aikkkkk . Tetiba TAG Lyssasecret ekkk ??

Betul!!!Betul!!!Betul!!!

Nurul Aisyah said...

lagu dia mmg sedap..


saya sokong Apit 100%!!!
rasanya byk lagi hiburan lain yg melalaikan remaja tp tdk diharaukan pun..

Hafizzi Aziz said...

@izan mama mia Entah lah. Enjoy the music cukup. Filem Melayu skang pown banyak yang bahasanya bagi apit agak "lucah", tapi xdak apa lak tindakan. Ish! Siap tayang 24 jam kat Astro First lak tue.

Aien Nia said...

Tu lah kan..Pub2 disko2 xnak haramkan pulak

^^eKaTiKaH^^ said...

haishhh.. lagu nie pun boleh dijadikan sbb ke? bkn ke semua masalah tu dtg dri diri sendiri. salahkan lagu pulok -__-

AmirahSyafiqah ♥ said...

Lagu dah best! banyak lagi kat negara ni lagu berunsur negatif .. xnak diharamkan pun :p haha

Hafizzi Aziz said...

@deno Betul3.

Hafizzi Aziz said...

@Nurul Aisyah Kan3. Aduh. macam2 betul lah.

Hafizzi Aziz said...

@Aien Nia Maybe pub tue bagus kot bg pandangan diorang. Naikkan ekonomi lah katakan. Peace.

Hafizzi Aziz said...

@Lyssa Faizureen Nie kan lagu kamu duk nynyi2 tue. peace.

ANISA said...

logik jugak mcm lagu lari rumah...
tapi tu la tak tahu apa sebenarnya nak disampaikan..

~bUih-bUih ciNta~ said...

lagu ni mmg best pun,hehe..pada yang dengar tu jgn terpengaruh pula, lagu ni cuma nak ceritakan situasi remaja sekarang kot.. :)

Solehah Shamsuddin said...

betul cakap Apit.sy sokong.lagu ni kna banned sebab da sorang pakcik report,punca lagu ni anak dia lari rumah.urmm memang mentaliti rendah btl la pakcik tu.xknla sebab lagu ni,anak dy leh lari rumah.padahal byk lg lagu yg merosakkan akhlak remaja.

Detective Fiqa said...

hmm macam2. padahal berlambak kat luar sana =.= err. apelahh =.=

Lyssa Faizureen said...

@Hafizzi Aziz

hahaha . kamu ni .. tahu je erkkk ? :P

Ahmad Haziq Azlan said...

la.........apit tak tau ke. dah lama la..... rtm takleh main lagi dah........ katanya merosakkan anak bangsa je

Yayah Nasake said...

1st time dengar lagu nie... yang terlintas di fikiran saya dunia fantasi. kenapa saya pikir cmtu kerana ada tajuk buaian dan di malam hari... maybe penulisnya ingin menyampaikan angan-angan or dunia imaginasi seorang remaja yang sedang dalam tekanan :)

TERIMA KASIH sangat2 atas SEMUA doodle yang abg Fiz create untuk saya :)

MaYa MustWany said...

ok saya terkejut sambil angkat2 netbook tengok mana dtg lagu ni..rupanya blog fizzy..huhuh..

alorh konsert singkat2 tuh leh lak kan

CintaZulaikha said...

ikot pemahaman sendiri jugaklah...

NAL said...

satu benda yang tak logik..lagu ni mempengaruhi ek?hurmm, dah besar panjng, fikir la mana baik mana buruk..tapi lagu2 luar yg nak menjatuhkan & menyesatkan remaja islam Malaysia tak diharamkan pulak???

Miss BaNu said...

lagu ni mmg best..sedap je dengar..liriknya byk mksud tersirat n maybe sstgh org susah nk faham..tu yg jadi gitu..

Noor Adibah Binti A.Latif said...

suke lagu ni..
:) btw, yesh! dah follow blog nie! tenkiu blogwalking kat blog ibahpanda.

Miss Moon said...

setuju sangat....dgr btul2..x faham tnye org yg lbh faham..jgn main serkap jarang..bhya ohhh....

EQieN said...

lagu nih nk diharamkan...tpi lagi miss nina yang video clip gempak...pakaian kalah mat salleh x diharamkan plak...xpaham tol la

Rain said...

yap hak bersuara semakin diketepikan. yang sepatotnya diharamkan tapi dibiar 'halal' meluas. yang patot dipenjarakan dibiarkan denda berapa puluh ringgit ja.

lagu BAWAKU PERGI ni pun kesinambungan dari lagu PERGI JAUH.

angan-angan seorang isteri utk ke Bali, setelah beberapa tahun kahwin tapi masih sibuk dengan kerja dan jarang dapat pulang bersama isteri.

IEQA HALIM said...

tu lahh , banyak lagi benda yang sepatutnya di banned tak pulak banned . lagu sedap cenggini di banned pulak , tapi salah dia jugak buat lirik terlampau tersirat smpai org salah phm . Huu

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

yeahhhh btol tu apit..terlalu bnyak lagi kot bende yg haram n merosak kn ank bangse.lagu tu jugak d jd kn isu adesss!

Miss Google said...

ala..artis2 yang pakai baju seksi2 tu x pulak tegur haram ke halal..lagu pulak jadi masalah..padahal remaja terikut2 artis2 yng seksi2 tu!!!!!

Hiddy Asri said...

Klu rating bdk lari naik, lepas lagu tu release, logikla gak

Cik Purple Pinkypuff said...

haaa.. setuju sangat ngan apit..! mcm2 lak kerajaan nih.. pelik..

dyabunga said...

bagi dya lagu ni ok je.. dya suka music lagu ni..best je dgr..

Linda Wahed said...

Sebab banyak yang ikut ati dari ikut akal

Ghaz said...

Salam. Syabas kerajaan malaysia. Fhami la lgu ni, mmg betol mendorong dak pompuan lari dri umah. Mmg la kes lari umah ni dah lame, tp dgn adanya lgu gini. Menconteng dri kite sbgi org mlaysia, nak plak MELAYU! Sbgai contoh, gejala gay, lesbian, pondan, sumbang mahram, dadah dan sbgainya (gejala yg dh lama berlarutan). Tapi kalo suatu ari nnt ada lgu yg menjurus ke perkara demikian, tak ke same je kes dgn lagu ni... Hey, melayu... Malu sikit bleh x! Sedar sikit dri tu sape. Jgn dek kerana lagu, neraka ko junjung... Hadoiyai....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...