Last updated!

11 April 2012

Gempa bumi bermagnitud 8.9 gegar Aceh

Indonesia mengeluarkan amaran tsunami ekoran gempa bumi kuat melanda wilayah Aceh sebentar tadi. Gegaran pada ukuran  8.9 magnitud dicatatkan pada jarak 465 kilometer barat daya Bandar Aceh, sebentar tadi turut dirasai di kawasan Lembah Klang - Kuala Lumpur, Petaling Jaya dan Shah Alam serta di utara Semenanjung - Pulau Pinang, Perlis dan Perak.

updated : Ombak tsunami dijangka tiba di Georgetown pada 9.11pm dan Port Dickson pada 2.10am SEKIRANYA TSUNAMI BERLAKU. Jauhkan dari pantai.

p/s : Ya Allah. Kau Maha Berkuasa.

6 orang comel komen:

merpaticoklat said...

kita doakan same2 smoga sahabat2 kita disana..di perlingdungi..amin

Cik Anis said...

Cik Anis kat ipoh pon terasa

AMNA said...

Semoga semuanya selamat .

Banyakkan buat pahala..

Nurul Aisyah said...

Ya Allah...biar betul...

Apit!!! tau x...td kan...kejap td...

masa tgh sebok online....tibe2 rasa mcm bergoyang2...tgk lampu pun semua bergerak!!! dah takut dah kalau gempa ke...pastu dah hilang..sy ingat saya pening kepala ke apa...tp ayah sya yg tidur pun terjaga sbb katil bergoyang!!! heee...apa yg jadi sekarang ni? tp Acheh dekat sgt ke dgn batang,kali selangor ni? huwaaa...

Nurul Aisyah said...

huwaaaa!!! mmg dah sah td gempa bumi!!

Lyssa Faizureen said...

di Georgetown pada 9.11pm ...

Waaaa o.O . Tertelan air liur .. Terjatuh halkum . Menakutkan .. Tak tidur lah malam ni :(