01 March 2012

Wow! 5 Hacker Wanita Yang Paling Cantik di Dunia

Salam blogger dan salam sejahtera kat korang semua. Huh macam bengong sikit hari nie sebab tak tidoq sehari. Rasa pening2 kepala pown ada. Haa kerja banyak doe.. Hmm nak update sikit pasal Hacker. Korang taw kan hacker ataupown penggodam? Kalau taktaw, pandai2 lah korang search google. Tahun lepas pown kita punya goverment kecoh pasal sistem kena godam. Yaa memang patut hacker kita godam sebab nak bagitaw yang security kita sangat2 lemah. So jangan lah amik kroni2, adik beradik sendiri ye jaga system. Ok. Titik bab tue. 

Nak story sikit pasal hacker yang luar dari Malaysia. Hacker perempuan. Tak ramai rasanya perempuan yang jadi hacker nie asanya. Tapi kali nie, top 5 Hacker Wanita yang paling cantik di dunia. Wahh..serius cantik..dah la cun, genius dalam programmer lak sampai leh jadi hacker nie. Ish best betul lah. jom kita kenal2 ngan Top 5 hacker wanita kita nie dulu k.

1. Kristina Svechinskaya
Ia adalah seorang mahasiswi di New York University. Kristina sempat popular karena keberhasilannya membolos jutaan dolar dari beberapa bank di Inggeris dan Amerika Syarikat. Bersama dengan 9 orang lainnya, Kristina mengambil wang dari beribu akaun bank sebelum akhirnya ditangkap pada November 2010. Hacker cantik ini menggunakan virus Zeus Trojan Horse untuk menyerang akaun-akaun tersebut. Banyak orang berpendapat bahawa dia merupakan salah satu hacker terseksi yang pernah ada.

2. Ying Kracker
Wajahnya yang manis dan terlihat polos mesti membuatkan orang tak mungkin berfikir bahawa Ying adalah seorang hacker. Ying merupakan guru di Shanghai, China. Ia mengajarkan langkah-langkah dasar dari proses hacking, seperti bagaimana mengganti IP Address dan bagaimana memanipulasi password. Ying juga merupakan seorang ahli dalam membuat software khususnya hacker.

3. Joanna Rutkowska
Joanna adalah wanita asal Polandia yang sangat tertarik dengan dunia hacking. Namun bezanya, ia lebih memfokuskan diri pada bagaimana untuk membangunkan sistem keamanan untuk mencegah terjadinya kejahatan tersebut. Wanita cantik ini pertama kali dikenali pada acara Black Hat Briefings di Las Vegas pada Ogos 2006. Saat itu ia mempamerkan diri dengan memasuki sistem keamanan di Windows Vista. Tidak hanya itu, Joanna juga berhasil memasuki Intel System Management Mode dan Trusterd Execution Technology. Sejak itu, Joanna sering diundang oleh berbagai perusahaan software untuk memberi saran soal sistem keamanan mereka.

4. Raven Adler
Gadis bergaya gothic ini menjadi wanita pertama yang melakukan presentasi di DefCon Hacker Conference. Namun ia berpendapat bahawa dirinya tidak ingin dikenali hanya sebagai seorang hacker wanita. Raven lebih senang jika popular kerana kemampuannya sebagai hacker diakui oleh orang lain. Sejak kebelakangan ini, ia cukup aktif mendesign dan mengaudit pendeteksi keamanan di berbagai-bagai agency.

5. Xiao Tian
Hacker berwajah oriental ini tampil elegan dan modis. Penampilannya yang feminim berbanding terbalik dengan kemampuannya memasuki sistem keamanan. Xiao Tian memang mengaku sangat tertarik pada dunia fashion. Ia mula dikenali ketika berumur 19 tahun. Salah satu korbannya tidak lain adalah perusahaan pemilik search engine terbesar di dunia, Google. Saat itu, Xiao Tian bersama pasukannya menyerang sistem infrastruktur dari Google China.

11 orang komen:

nazayiena said...

Wah cantik2 mereka nie semua dan pandai it plk...

Unknown said...

gilo lah ini

Putry said...

cantik n bijak la hackers ni tapi masalahnye cntik n pandai ke arah kejahatan... haihhhhhh

purplelicios said...

omg ! comel2 semua..lgsung xde wajah heacker ...

loVe puRpLe said...

wow dasyatnye !!... n cun2 pulak hacker2 nie (^-^)

Ika Halim said...

fuyoo hebat tu . cantik jugaa -.-

Nisa Izzati said...

hoho.. harap je muke comel, tapi takdok adab.. ngeh3

Mss Ieza said...

best wo jd hacker XD

wan_cikgumuzik said...

aku bekenan yang last tuhh... bagi mai nombot tepon dia kat aku.. senang aku nk kontek dia... gila lawa2 depa nihh...!!

Anonymous said...

fuhh smua muka xbrsalah je..hihihi

nur_za said...

cantik... =)