15 December 2011

Latest : Tips Dapatkan Buffered Earning

salam blogger dan salam sejahtera kat korang
apit nak kasi tips2 nak dapat BE dari nuffnang...
tips nie disalin 100% dari blogger Shida..jemput baca..

1.  biasanya shida update blog, maksudnya update entri shida. dalam keadaan sibuk macam sekarang ni, dalam seminggu shida update lebih kurang 4 atau 5 entri seminggu. Boleh dikatakan sehari atau dua hari mesti ada entri yang diupdate. kalau hari-hari lagi bagus.
bila shida dah update entri. shida masuk akaun Nuffnang untuk update akaun pula. Biasanya kena update bahagian Blog Manager iaitu update survey/kemaskini tinjauan. cara nak update klik sini > update survey Nuffnang. 

2.  Pastikan sebelum update survey korang kemaskini blog korang. Entri biar up to date. Jangan nanti dah seminggu asyik entri yang sama. Pihak Nuffnang juga jemu nak tinjau blog korang.
bila dah update blog, dah update survey, korang terus hantar ticket pada Nuffnang. Kenapa perlu hantar ticket pada Nuffnang? mudah saja. Bila korang hantar ticket pihak Nuffnang biasanya piahk Nuffnang akan take noted dan menyedari blog korang masih berfungsi dan patut ditinjau :) cara nak hantar ticket pada Nuffnang boleh klik sini > hantar ticket pada Nuffnang.

3.  Apa korang nak tanya?? yeahh!! itu soalan yang selalu sangat shida dengar. Niat korang buat semua ni kan nak dapat BE so apa lagi tanya la tentang BE, tanya bila blog korang boleh dapat BE atau sebagainya ok. tak kisah lah dalan BM atau ENG. yang penting dia akan reply dalam ENG hahaaa..

4.  BE juga kita boleh dapat dengan cara menggunakan trafik blog yang tinggi, kebiasaannya kehadiran BE juga disebabkan trafik blog. Kalau dapat BE dengan trafik blog yang tinggi earnings juga tinggi. Tak percaya cuba tanya otai-otai Nuffnang.

5.  So shida update macam ni lah. korang boleh tengok sendiri tiada tips-tips diluar tabi' atau luar biasa ok. semua shida follow mengikut tutorial yang shida buat sendiri. Bagi yang pertama kali sangat-sangat beruntung. dah update sekali dan hantar ticket pasti dapat BE cuma lambat atau cepat saja. Kadang-kadang ada juga tak perlu buat semua ni blog dia boleh juga dapat BE. Semuanya tertakluk pada rezeki masing-masing.

korang cuba lah try tips2 yang shida bagi nie..
shida nie cikgu nuffnang apit nie..ahaha..dia yang ajar apit..
kalau korang tak faham pa2, pegi tanya dia..jangan tanya apit..
okay lah..tue ja nak share pasal Nuffnang..jumpa g..babai!

4 orang komen:

nuyui a.k.a miss YUI said...

tips tu berguna..sbb yui hntr tiket tak lama pastu dptla be.. tq NUFF!!

♥ Nana BamBam ♥ said...

da updates :)

Anonymous said...

bgusla entry ni. b4 ni xtaw pon.oke thnks ya :)

Shida Radzuan said...

tq apit ^_^