Last updated!

03 May 2011

Penipuan Gambar Bukti Osama Dah Mati!!

Assalamualaikum ..
Salam 1 blogger..
Kawan kawan semua sihat kah??
harap harap semuanya sihat dan baik baik saja ok!

Seperti yang kita semua sedia maklum baru baru ni dunia telah digemparkan dengan kematian musuh utama Amerika Syarikat iaitu Osama Bin Laden. Berita kematian Osama begitu mengejutkan bagi seluruh dunia. Pihak tentera Ameika Syarikat telah membunuh mati Osama Bin Laden dan berita ini telah di war war kan oleh Presiden Barrack Obama..(Obama dengan Osama dekat dekat sama jer nama).. Dan bukti mereka telah membunuh Osama Bin Laden ditunjukkan dalam gamabr yang mengatakan Osama telah mati..tapi betul ke itu buktinya?? Cuba lihat gambar bukti Osama telah mati di bawah..

Bagi orang yang melihat gambar ini mesti percaya ini Osama kan..kasihan kan melihat keadaannya yang sebegitu rupa..tapi itulah yang terjadi kepadanya buatan oleh tentera Amerika Syarikat.. tetapi yang musykil di sini..mimik mulut yang terdapat dalam gambar nie seperti pernah dilihat pada satu ketika dahulu..kawan kawan cuba bandingkan gambar di atas dengan gambar yang di bawah ini ok..

Dah cuba bandingkan dan perhati betol betol?? ok..tiba masanya apit nak terangkan ada sedikit pemalsuan dalam gambar ini..cuba kawan kawan semua perhatikan separuh dr gambar kedua dua gambar ini..kelihatan sama kan?? apit tipu..mana sama..tidak! memang tidak sama kerana ada sedikit pemalsuan di bahagian tepi janggut kanan..seperti menggunakan brush di adobe photoshop untuk blurkan sedikit.. hmm ok..tak percaya?? lihat pulak gambar kat bawah nie kawan kawan semua ok!

Siapa orang gambar di atas nie?? Apit tak tahu tapi apit mengatakan gambar nie telah dicantum dengan gambar osama..kawan kawan cuba lihat separuh gambar ini ka atas (kecuali hidung)..sama bukan dengan gambar Osama Bin Laden itu.. OK,,lihat pulak pada bahagian bahu..ada secebis benda putih kan..kan ada jugak pada gambar Osama.. Sah! Gambar Tipu! Tapi seiapa yang diarahkan keluarkan bukti gambar ini?? Siapa yang mengarahkan untuk pengubahsuaian gambar ini?? Waallahualam..

bandingkan ketiga tiga gambar ini!!

Osama Bin Laden wujudkah?? Atau ia hanya mainan pihak lain untuk mengambil alih Tanah Arab yang kaya dengan minyak?? Hanya Allah S.W.T yang tahu..

19 orang comel komen:

Afiq Din said...

aku mmg xcaye pon... dari dlu pon aku xcaye sgt... n sume ade agenda dorg...

faralovexx said...

waa,,,mane dpt sumber ni?
teruk btol mnipu..igt org zaman skrgx bijak ke...hihi

aRe-PeaK said...

afiq : agenda amerika!

aRe-PeaK said...

fara : kaji selidik sendiri gambar..sebab mmg xpecaya..

beLLa said...

mse tgk kat brite smlm pn cam edit je gambarnye. susa nak pcye

Ukhty Seha said...

yea, sy nmpk dh
nk tnjuk dekat makteh gambar neh
pakteh pom xcited pasal ni
awk amik mana segala bukti neh?

cik aryu said...

erm,tipu kan.
propaganda mereka je tuh
bukan boleh percaya pon amerika tuh

aRe-PeaK said...

bella : jgn pecaya..mmg terbukti pown gambar telah diedit dengan sedemikian rupa..ish ish,

aRe-PeaK said...

aryu : xleh percaya amerika bodoh tue..macam2 betoi..tentang kematian osama nie xtaw la betoi ka dak,,tapi pasal bukti nie,,tipu! depa ingt org2 malaysia xpandai kot analisi gambaq..hahah..

mira said...

Assalamualaikum..
saya pun bru dpt tahu jer pasal berita ney. ketinggalan sikit. :)
pendedahan yg hebat!
Pejuang Islam sentiasa dianggap terrorist..

Aida Omar said...

mmg xpercaya langsung dgn bukti nie..
propa..propa AS

NURUL NAJWA said...

mmg susah nak caya.. smlam dgr pon agk terkejut.. tgok pic lagi la.. nmpak mcm diedit..

Shida Radzuan said...

huhu macam2 lah skg ni!

iFant said...

Izin posting n translate ulang...!

nelly said...

Nmpak edit ~~

nano said...

apit............osama sebenarnye wujud ke x???

cik azeya said...

menakutkan. macam palsu je. -_-

misz_eyza said...

masa mula2 tgk gamabr tue kat tv mmg dah agak tue gamabr super impose...

3no gr33ny said...

baru hamba tahu perihal sebenar